Hojo, een nieuw tuig voor de Alliance!!!

hallo allemaal,

Misschien toch een leuk weetje…
De afgelopen 24 Uurs waren in de top 5 van de ORC 3 wel geteld 3 boten met zeilen van Van der Werf… en 1 met zeilen van Sail Select (Jeroen Konickx zelf). Met Hagoort heb ik vorig winter op een Dehler 39 ook goede resultaten gevaren in de IJspegels. Dus ik denk dat zowel Sail Select, Hagoort en Van der Werf volgens mij heel mooie en goede zeilen maken…
Op basis hiervan is volgens mij dus weinig te zeggen over goed of niet goed. Prijs, service, benadering, etc. bepalen denk ik de keuze. Voor mij staat in de combinatie van al deze aspecten als ook de ervaring van Wessel met zijn eigen Dufour 34 Van der Werf zeker op nummer 1. :smiley:
Succes met de keuze!

Aan allen,

De knoop is doorgehakt, de zeilen zijn besteld bij van de Werf. Gebaseerd op eigen en andere ervaringen, de prijs verschilt ook niet veel.

We hebben gekozen voor de HP, met een groozeil met losse broek. Ik ben benieuwd hoe dat zeilt. Met de woensdagavondwedstrijden op de Westeinder zullen ze dat zeker gaan merken :smiley: Van de winter eerst maar eens een extra valstopper monteren voor de bediening van de onderlijkstrekker. (ander topic). Ik denk dat ik een kleine webcam koop die ik in het gat van het slaapkamer lampje kan stoppen om tussen het dak te kijken. Ik hoop dat er aluminium tussen zit, dat maakt de montage makkelijker.

Peter

Het voorzeil, nu 4 a 5 seizoenen oud, is vooral in het achterlijk gaar als boter. We gebruiken altijd de rolfokhoes (uitzonderingen daargelaten). In het voorlijk is het zeil uitgerekt zodanig zelfs dat er plooien in de langsrichting, parallel aan de voorstag, getrokken worden. Het voorlijk/koord/band (hoe heet dit eigenlijk) is zodanig uitgerekt dat het zeil nu te lang is geworden. Ik kan het niet eens meer te strak trekken.
Vandaag een andere bekende zeilmaker naar zijn mening gevraagd. Opmerkingen: Materiaal van het zeil is matig, dat hoort veel langer mee te gaan. Materiaal van het profielband en pees in het voorlijk is leuk voor op de camping maar ongeschikt voor een zeil (plastic). We hebben gezien hoe het ook anders kan. Conclusie, we gaan hierover met de leverancier niet meer in discussie en bestellen een nieuw zeil elders.