Extra dekbeslag dufour 30 Cl

Ik wil 2 extra schootklemmen plaatsen “naast” de valstoppers op het dek… Of misschien ipv aan SB en BB de originele dubbele valstoppers, drievoudige valstoppers plaatsen… Heeft iemand hier ervaring mee… alvast bedankt.

Ik weet niet hoe het zit bij een 30 classic, en bedoel je met het dek naast de kajuit ingang? Op mijn 32 classic heb ik naast de valstoppers naast de kajuit ingang een extra valstopper geplaatst aan de buitenkant van de bestaande valstoppers. Er zit een aluminium plaat ingelamineerd waar ik schroefdraad in heb getapt en daarmee de valstopper heb bevestigd.

Dankjewel… Van die aluminium plaat wist ik niet… enig idee hoe dik die is?

Weet ik niet meer, het is al weer even geleden. In ieder geval dik genoeg om er draad in te tappen. Ik weet niet precies wat de afmetingen van de plaat zijn en of dat bij een 30 CI ook een plaat zit. Normaal gesproken mag je een (oversized) metalen plaat verwachten onder het dekbeslag.

Wederom dankjewel… Ik ga van het weekend op onderzoek…:slight_smile: :smiley:

Ik heb een 30cl gehad met extra valstoppers. Die zaten in een ingelamineerde aluminium plaat vast middels getapt schroefdraad. De plaat is aardig dik volgens mij en de originele stoppers zijn dacht ik ook op die manier gemonteerd. Je zou dit kunnen nakijken door de originele stoppers los te halen. Je kan dit ook onderzoeken door de onderkant van van de huid van het kajuit te filmen of foto’s te maken, er is weinig ruimte maar het is mij destijds ook gelukt met een mobieltje.

zie ook vorige topics

RiJo

Dankjewel!..Ik ga van het weekend er mee aan de slag…:slight_smile: :grinning:

Ik heb een op zowel bakboord en stuurboord extra valstoppers gezet. Mijn boot is van 1997. In het dak zit een aluminium plaat verwerkt waar je een draad voor de schroeven in kan tappen.
Succes​:sailboat::+1:

Op Mijn 32C zat al een plaat ingelamineerd! Kun je zien als je het plafonnetje eronder los haalt waar de lamp in zit.