De Dufour 365, opvolger van de 36

Tijdens mjn bezoek aan een Dufour dealer in Arzon ( Bretagne Frankrijk) heb ik vernomen dat de Dufour 36 Classic definitief opgevolgd zal worden door de 355 Grand Large.
Ik begreep dat daarmee 3 performance modellen (34, 40 en 44) en 3 Grand large modellen (355, 385 en ? ) de vorige Dufour Classic lijn en de Gipsy lijn opvolgen.
Ik ben heel benieuwd hoe de 355 er uit gaat zien, we wachten af.
Martinmartinique38278,8926851852

wel, uitgaande van de 385 (die, popel popel, de 20e dec geleverd gaat worden) en de indeling van de 36 classic, verwacht ik een, wat binnenindeling een slag kleinere 385 (dit omdat de 36 in wezen een zelfde opstelling als de 385 heeft, nl langsscheepse keuken etc). Heb nog overwogen om op de 355 te wachten, maar onzeker was (is?) wanneer hij geleverd kan gaan worden. 

Hoi Erik,
Begrijp ik goed dat je een 385 hebt besteld? Die heeft toch dubbele besturing? Van de 355 zag ik dat ie een enkel stuurwiel had.
Wordt ie geleverd in Noordschans?
Wel foto’s plaatsen he!! Weet jij al een website waar de 355 op staat?
 

ja, medio december en dan in maart het water in (ik geloof dan de 3e die er ligt). Gekocht nadat we eerst keken naar een 34P in 3 cabine uitvoering; het prijsverschil tussen de 34 en de 385 was omgekeerd evenredig met het ruimteverschil. De performance lijn is wel beter qua beslag en schootvoering, maar daar staat tegenover dat het lengetverschil wel weer voor de 385 spreekt als het om snelheid gaat. de yachttest (die ik je net heb gemeeld) gaf daarnaast nog het laatste duwtje in de rug. Over de 355 heb ik alleen nog maar horen spreken; ben hem nog niet op een site tegengekomen.

wel, na wat gesurf kiriacoulis.com/sales/index.html
griekse dufourdealer, met plaatjes van de 355
en sejlerliv.dk/dufour355.htm
(meet een plaatje van een 385, mmm, minder relevant) zweedse tekst luid: kleine broertje van de 385, met ruimte en snleheid en zelfde indeling (?)
en dufour.ru/catalog.php?view=34
goed voor je russisch
 

ik was afgelopen weekend nog bij de Dufour dealer in Muiden en ik hoorde daar dat de 355 de naam 365 zal krijgen en voor het eerst gepresenteerd zal worden op de beurs in Parijs, 3 december a.s.
Wel een tekening gezien maar nog geen brochure o.i.d.
Ben benieuwd…

Had ik ook net vernomen, zie bijgaande linkmet  plaatjes en gegevens :
sejlerliv.dk/dufour365.htm

tip voor potentiele gegadigden: dufour heeft de nare neigeing, wellicht hebben meer werven hier last van, op de cad-cam tekeningen en de glossy fotobrochures te suggereren dat het schip op het kajuitdak 2 lieren en twee sets valstoppers heeft. Leek bij de 385 ook het geval, maar bleek na de koop toch niet zo te zijn. Stond weliswaar in de uitgebreide specificatie maar was uitgaande van de pics blind van die deklayout uitgegaan. Grrrrr

Goed, en dan ook nog een 325 en 445 GL. zie dufouryachts.com/home.php

Ik ben afgelopen weekend naar de “Salon Nautique” in Parijs geweest en heb daar de 365 Gand’Large gezien en wat plaatjes geschoten.Ik was onder de indruk van de verbeteringen van de tuigage en decklayout. Van binnen was het gewoon onze vertrouwde 36CL.







 
2004-12-06_232052_DSC00687.JPG
2004-12-06_232212_DSC00688.JPG
2004-12-06_232311_DSC00689.JPG
2004-12-06_232345_DSC00690.JPG
2004-12-06_232414_DSC00691.JPG
2004-12-06_232450_DSC00692.JPG
2004-12-06_232702_DSC00693.JPG

ik ga hem in januari in dusseldorf bekijken. kwis: waarom heeft van alle GL’en de 385 een scherpere boeg? zie de website van dufour frankrijk

Beste martin(ique)
Bedankt om de foto’s te posten.  We waren al een tijdje op zoek.  Een paar weken geleden hebben we een 365 besteld, maar hadden nog niet veel meer gezien dan de bewuste tekening.   Ziet er groovy uit.  Vrijdag gaan we ‘live’ kennis maken.   ps: mooie website van uw boot! 
Erik, het prototype komt niet naar Dusseldorf wegens samenvallen met Londen… .  Als je wil, ik heb nog vrijkaarten over voor Parijs… .  En proficiat met de 385!  Ik heb onlangs nog een z??r gelukkige eigenaar gesproken, die vooral in de wolken was over de zeileigenschappen.
Vriendelijke groeten.
Peter.
 
 
 
 

Peter, bedankt voor dat vriendelijke aanbod, maar ga toch maar naar D. En gefeliciteerd met je schip, komt het aan de Belgische kust of in Zeeland te liggen? en qua zeileigenschappen van de 385 (in de catehorie maak jezelf gek want hij gaat pas medio maart te water): in de laatste Yacht (duits zeiltijdschrift) staat een reis beschreven in Griekenland met een 385 waar snelheden van 10 plus knopen zijn gehaald (onder spinaker denk ik, en al golfsurfend, maar toch). Ik word daar wat kriebelig van…

Ligplaats wordt Wemeldinge. 
Ik heb hier nog een uitgebreide van de 385 test uit Bateaux liggen.  Copietje?  Hij komt er ook weer goed uit, hoor.
Wat wordt jullie thuishaven/vaargebied?
mvg.   Peter

Mmm, graag (mn meeladres is e.boerma@home.nl ). Meel ik jou de Yacht test terug (van 01/04) in pdf formaat. Wij komen in Noordschans te liggen (eerst op de kant en dan zodra de haven vergroot is te water, medio maart hoop ik).

Peter, Gefeliciteerd met jullie aanwinst, wanneer komt ie?
De in Parijs getoonde 365 was mooi aangekleed met teak, klokken, enz.
Heb jij nog veel extra’s gekozen? Hebben jullie gekozen voor 2 o f3 cabn-versie? wordt ie in Noordschans geleverd?  Laat ff weten, ik ben nieuwsgierig!
 groet, Martin

Martin,
We hebben gekozen voor de 3 cabine versie.  Veel opties waren er niet nodig, want het is een 40-ste verjaardagversie, en daar zit zowat alles in wat je nodig hebt, van ankerlier tot borden en glazen etc.  Enige opties zijn dus de tweede vallier + stoppers en de buiskap.
Ik twijfel nog over een bijkomende afneembare voorstag, voor zwaar weer. 
De ST60 reeks zit in het pack, dus ik moet nog wat andere electronica kiezen.  We hebben besteld bij de Belgische dealer, die gekend is voor zijn correcte dienst na verkoop… .  Levering wordt half juni, dus da’s nog even op de tanden bijten!  Maar morgen gaan we de batterijen al opladen in Parijs, en wat foto’s nemen.  We zullen er lang mee voort moeten… .
Waar ligt uw boot ergens?
groeten,   Peter.
 
 

LS
ik heb vandaag in Noordschans vernomen dat de 365 dusdanig succesvol is dat het orderboek voor de werf vol zit voor het komende jaar. mooi voor dufour.
 

ps hetgeen ook de reden zou zijn waarom ze dusseldorf overslaan…