Erik,
Dan moeten we het in de praktijk maar laten blijken dat Henk het mis heeft!.
Ciao,
Hans,Erik,
Omdat dit forum als basis de aanschaf van de 365 heeft, hierbij ook voor anderen mijn ervaring tot nu toe. We hebben onze boot sinds eind september en hebben redelijk intensief gebruik gemaakt van de mogelijkheden qua tijd. We hebben gevaren in de weekenden ongeacht de weersomstandigheden. Om je heen kijkend op het water hebben we opgevaren met diverse boten van verschillende merken. Daaronder waren boten van om en nabij de 36 voet. Ik kan zeggen dat we altijd goed mee konden komen en in een aantal gevallen het tempo zelfs aangaven. De boot is ontegenzeggelijk snel. Ik ben geen wedstrijdzeiler. We hebben de boot gekocht om te cruisen en in de tijd op ons gemak meerdaagse trips te kunnen maken. In korte tijd hebben we de boot leren kennen en ik ben er zeer tevreden over. Met de juiste zeilsetting is hij prima te varen onder de weersomstandigheden die we hebben gezien. Dat is tot nu toe tot en met windkracht 6. De boot is koersvast en goed te beheersen. Daarboven varen wij niet voor onze lol, maar uitsluitend als ons dit onderweg overkomt. We zien ook dit met vertrouwen tegemoet. De tuigage stelt je in staat de boot alleen te varen, in combinatie met de autopilot die aan boord is. Wel moet het meeste via de lieren bij een boot van deze afmetingen. Met twee?n is gemakkelijker, dat spreekt voor zich. Beneden deks is alles aanwezig in een goede layout als je niet op zee een uitgebreide maaltijd wil bereiden. ( langskombuis ) Mijn vrouw heeft deze drang ook niet! Prima indien voor anker of in de haven. Zelf geef ik de voorkeur aan een restaurant. Hans ook heb ik gemerkt.
Kortom, voor ons een goede aanschaf, ook als je in botenland kwaliteit en prijs in ogenschouw neemt.
Gerard
Hoi Gerard,
Mooi gesproken en er blijkt waardering voor de boot en passie voor het zeilen en jullie keuze uit. Er zijn mensen die zo’n mooie 365 niet kunnen betalen, maar daar is misschien een oplossing voor. Onze 36 Classic, de voorloper van de 365, ligt te koop bij Messink. Kijk maar eens op hun website www.messink.nl.
Veel plezier met jullie 365.
Ciao,
Voor de liefhebbers. Hierbij een foto van een 365 met een kiel die 1.90 diep steekt.
Justus