Zwak kajuitdak, cosmetisch of structureel?

Op zoek naar een nieuwe zeilboot ben ik geïnteresseerd geraakt in een Dufour 2800, maar ik lees veel over zwak dek en zwak kajuitdak door loslaten van de sandwich constructie. Als je een boot met zo’n zwakte aantreft, is de boot dan structureel zwak en op de een of andere manier onveilig of is het meer een cosmetisch probleem? Als het echt structureel is hoe kan vullen met schuim dan helpen? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en mening hierover.

Dag Kees,

Het klopt inderdaad dat er een aantal zwakke plekken zitten in het dak en dek van de 2800.

Qua zwakheid is het niet zo’n probleem de binnenzijde tussen de slaaphut en was/wc gelegenheid staat met elkaar star in verbinding met elkaar.

Ik heb mijn Dufour 2800 volledig gerestaureerd een groot deel van het dak en dek heb ik eruit gezaagd om elke natte plek te verwijderen. Alle beslag en schroefen zijn verwijderd uit het schip.
De hele operatie heeft mij rond de 5 duizend euro gekost, ja dat is duur maar heb het er zeker voor over. Het schip verkeerd nu weer in nieuwstaat. Mocht je vragen hebben stuur maar een bericht.