Zwaar weer plaatjes

Het leek me wel een leuk idee als Dufourvaarders plaatjes van hun boot in zwaar weer op de site zetten. Ik doe de aftrap met de foto’s van de Martinique die door onze vakantievrienden tussen Nieuwpoort en Vlissingen van ons hebben gemaakt. Jammer dat een plaatje nooit weergeeft wat er op zo’n moment echt om je heen gebeurt. De wind liep op ZW 6-7-8 en de golven waren 2,5 mtr hoog (ook volgens Oostende Radio).

 
 
 
 
 
 martinique38954,6358680556


mooie plaatjes… je vaart wel erg dicht onder de kust trouwens… Zeker met wat meer wind vaar ik liever wat verder uit de kust, stel dat er iets met je roer is… dan is de reddingsdienst nooit op tijd bij je.
Ik moet nog wat plaatjes doorkrijgen… ik kan wel een videootje uploaden vanavond…

Ach, ik had dit jaar wat beter weer, maar de eerste foto is gemaakt door een lid van de Toerzeilers. Hij is gemaakt voor Duinkerken op de terug weg uit Dover. We hadden de stroom mee en de wind was 4-5 nw.

Deze maakte ik van onze vrienden, een Kalik 33 voor de Engelse kust tussen Dover en Brighton, wij lagen dus ook niet stil wind was N-O 5

En deze, denk erom dat het stormde, in de schaduw van de Genaker uit Warns. 35 graden in de kuip. Onderweg van Blankenberg naar Duinkerken

2006-08-25_190603_neeltje_uit_dover_bij_duinkerken.JPG
2006-08-25_190746_wat_een_axxi.JPG
2006-08-25_191135_in_de_schaduw_van_de_genaker.JPG

Hoi waaghalzen,
Hier een foto van ons gemaakt door Leo in oktober 2002. Tussen 2 echte stormdagen in, je weet wel die herfst storm toen. Op zaterdag werd het iets minder 6- 7 - 8 bft en zijn wij snel van Numansdorp naar huis (Krimpen ad Lek) gevaren. Zondag is toen een zeer zware storm over Nederland getrokken. Niet zo spectaculair als de foto’s op zee, door de golven, maar wel erg veel wind.
Ciao,