Zeilboot huren Middelandse zee

Hoi allemaal.
An en ik willen deze zomer een zeilboot huren op de Middellandse zee.
We dachten in of rond Griekenland, Kroatië.
De grote van de boot max 36 voet. Wie heeft ervaring, cq met prijzen, reisbureaus met of zonder vliegreis enz.
Vriendelijke groet, Leo

Hoi Leo,
Wij hebben goede ervaring met saronic Sailing vanuit Levkas.
saronic.nl/linkpagina.html
In het hoogseizoen hadden wij een Gibsea 321 (wel een oudere) voor 950 euri voor een week
martiniquesailing.blogspot.com/2 … nland.html
De vliegreis ca 150 euri pp in aug mits vroeg geboekt
Levkas ligt mooi centraal in de dionische zee vlak bij Corfu
Ter plaatse contact gehad met de eigenaar van Sunny Sailing
zag er heel goed uit met jonge Bav’s
sunnysailing.nl/nl/zeilen_griekenland
Groet en veel plezier

Hoi Martin.
Hoe gaat het, ook al aan het nadenken “wat gaan we doen deze zomer”, wij willen eens wat anders. Vorig jaar naar IJsland en een autotocht door Noorwegen, maar het water blijft trekken.
Nu ben ik een beetje aan het verzamelen van zeilvakantie’s.
Vast dank voor je inbreng, natuurlijk hou ik je op de hoogte en als het doorgaat HET verslag hiervan.
Kan ook best dat ik het wat dichter bij zoekt, de vliegreis wij zitten vast aan de schoolvakantie tijd, is bij Transavia ongeveer 400 euro per persoon, toch wel een extra post in ons budget.
Dus het kan ook het Engelse kanaal worden. Wordt vervolgt.

Vriendelijke groeten Leo

Hallo Leo,

Wij hebben destijds (wel weer een jaar of 9 geleden) via www.specialfeeling.nl een Etap 32i gehuurd in de buurt van Lefkas. Henk en Ellen Timmerman opereren vanuit Griekenland/Harderwijk en ik kan me de prima service nog goed herinneren. Henk heeft trouwens ook een aardig boek geschreven over een tocht naar de Griekenland: overleven op zee.

Groet,
Richard

Hallo Richard.
Dank voor je reactie, Nog even overleg met onze vrienden, denk wel aan Griekenland (ook Lefkas) maar wel een groter schip i.v.m. 4 volwassenen. Wij willen twee tot drie weken rondtoeren dus wel een beetje ruimte nodig.
Ga denk vliegen vanuit Frankfurt, scheelt zo’n 750 euro met twee personen als wanneer ik uit Amsterdam vertrek.
Je hoor nog hoe het afloopt.

Leo

Hoi Leo,

Vraag eens aan Rien en Ria Bouter, zij hebben vaker een boot gehuurd in Griekenland. Ook Ron en Monique zijn van plan dit jaar te huren ergens in een exotisch oord.

Ciao,

Hallo Hans,
Dank voor je reactie, maar natuurlijk heb ik dit al in jou en mijn omgeving nagevraagd. Zou ook een beetje onzin zijn om anders dit in het forum aan de orde te stellen.

Hallo,

Wij hebben (ook alweer bijna 10 jaar terug) flottielje gezeild in Griekenland vanuit Athene (2 keer) en Kroatië.
In Griekenland met NCN, in Kroatië met Amorgos. Vooral Amorgos beviel prima.

Wij waren steeds in september, dus na het hoogseizoen. In Griekenland (Saronische en Argolisch Golf) prachtig weer: zonnig en in de middag meestal 5 Bft. Heerlijk zeilweer dus. In Kroatië veel regen, maar ook veel wind. Een dag verwaaid gelegen, enkele dagen met 6 Bft en een dag met 7 Bft. “Hollands” weer, maar dat was dus in september.

Kroatië (Pula) is in anderhalve dag te rijden vanuit Nederland. Kun je onderweg ook nog even Venetië aan doen en scheelt je de kosten van een vliegreis.

Succes met je keuze!

Hallo Paalsteek.nl
Dank voor je reactie, Zag dat je een doufour 34 in overweging neemt als verhuur, is een goed schip, onze vriend Hans van Gent met zijn Rap is er erg tevreden mee.
Zo als het er nu voor staat gaan we naar Kroatië deze zomer, wij moeten wel in Juli/Augustus vanwege schoolvakantie’s.
Op dit moment hebben we een optie voor een Salona 37 in Zadar een driehutten versie.
Dat van liggeld vragen aan de ankerplaatsen weet ik van, maar dat weten ze in Zeeland ook bij Neeltje-Jans. Trouwens ook voor Vlieland heb ik ze geld op zien halen.

Nog veel succes met je nieuwe bedrijf en dat je een verstandige keuze gaat maken tussen een twee of drie hutter.

Vriendelijke groet Leo

Ook wij hebben 2 keer een boot gehuurd in Kroatie, alweer 3 en 4 jaar geleden.
Dat wij voor Kroatie hebben gekozen had te maken met de reiskosten, met de eigen auto is het goed te doen en eenmaal ter plekke rijd je naar de lokale supermarkt en gooit de boot helemaal vol voor de komende 2 weken. Op de eilanden is behalve wat verse groente niet zo gek veel te krijgen, ik denk dat de lokale horeca daar flink de hand in heeft.
Een ander voordeel van Kroatie is de temperatuur, overdag niet zo bloed heet en 's nachts koelt het op de ankerplaatsen dusdanig af dat je ongemerkt toch weer een lakentje over je heen trekt
De 1e keer vanuit Pula en de 2e keer vanuit Zadar-Sukosan.
Iedere keer gehuurd via Amorgos en niets dan lof, goeie service ook achteraf.
De 1e keer een Bavaria via verhuurder/investeringsmaatschappij Nautic Adria, ronduit een maffia club die probeert oude schades op je te verhalen en ze vervolgens niet repareert zodat de volgende huurder evt. weer de klos is.
De 2e keer een 3 jaar oude Jeanneau 35 gehuurd via Kroki-sailing. Bij aankomst bleek het schip verplaatst naar Griekenland en of we genoegen wilden nemen met een nagel nieuwe Jeanneau 39i. Niet echt een straf als je met z’n vieren bent.
Enkele kinderziektes die tijdens de reis aan het licht kwamen werden binnen een dagdeel op de door ons aangegeven lokatie door de eigen onderhoudsdienst ter plekke verholpen (zeer snelle service-speedboot).
Wat betreft de vakantie periode zou ik voor de maand juli kiezen, in augustus heeft heel Italie vakantie en gaan de prijzen van de havens en de horeca sterk omhoog.
Voor het meren aan een mooring moet inderdaad een kleine vergoeding worden betaald ± € 15 Voor dat geld nemen ze je huisvuil mee en komen ze later op de dag terug met de bestelde Pizza’s of de volgende ochtend met de bestelde verse broodjes.

Hartelijk dank. Hier heb ik wat aan, onze waarschijnlijke verhuurder komt uit Gouda (eigenaar schip) met contact persoon in Zadar. Schip is van 2009 dus heb er wel vertrouwen in.
Leuk dat van die verse broodjes.
Nogmaals dank voor de reactie.

Leo