zeil reven vanuit kuip

medezeilers,…
Heeft iemand tips hoe ik een hoe ik met 1 lijn het zeil kan reven in onze dufour 30,  en kunnen de organizers makkelijk vervangen worden door grotere??
Tevens moeten er dan meerdere valstoppers bij volgens mij, moeten die met een contraplaat onderdeks bevestigd worden of niet??
groeten richard 2,… pax

Richard,
Stefan en Maureen hebben hier een oplossing voor, ik heb ze al gemaild met de vraag over het hoe en wat. Zie xs4all.nl/~rwentzel/Ervaringen.htm voor hun ervaringen en de melding over het reven.
Richard

Wij hebben ook de reeflijnen naar de kuip laten brengen bij Westdiep te Nieuwpoort om minder op het dek te moeten staan op de Noordzee.
Er zijn nu langere reeflijnen, komen aan de mast uit de giek naar boven ipv beneden, lopen via een wieltje aan de kous van het grootzeil, dan naar een wieltje aan de mastvoet, vervolgens in de nieuwe (4) geleideblokken, en dan in de bijkomende stoppers. Ook de neerhouder, onderlijkstrekker, spi-val, wippeschoot en toppenend zijn naar de kuip gebracht.
Ondertussen hebben we ??n reeflijn aan bb en ??n aan sb gebracht. 
Het geheel werkt prima, je moet er wel voor zorgen dat de wieltjes in het grootzeil niet klem raken tegen de giek - dus juiste hoogte houden met de grootzeilval.


 


Johan
 


2007-08-26_123821_Klein_van_IMGP8882.JPG
2007-08-26_123852_Klein_van_IMGP8883.JPG
2007-08-26_123911_Klein_van_IMGP8885.JPG

Dag Richard,

Surf eens naar www.Seldenmast.com
en kies downloads:
seldenmast.com/frameset.cfm?id=2107
dan flink ver naar beneden scrollen.
Er zijn twee pdf’s:
Single line reef
Single line reef conversion
Misschien is dit de informatie die je zoekt.
Overweging:
Ik ga tallose keren per zeiltocht het dek op om het lei-oog te verzetten en slechts zelden om te reven. Het investeren in een vanuit de kuip te bedienen leioog lijkt mij dan ook prioriteit te hebben. mariposa39337,7300925926