Windex

Vanmorgen zag ik dat ??n van de twee pootjes van de Windex ontbrak . (Misschien dat een zware meeuw het voor een tak aangezien heeft…). Wie heeft voor mij goede raad voordat ik de mast in ga: het hele spul vernieuwen of kan er ook een los pootje gemonteerd worden?

Kees,
Misschien kan je zelf een aluminium draadje buigen (ongeveer 40 - 50 cm), maar daarvoor moet je toch de mast in. Je kan ook bij Numansdorp, de dorpshaven, vragen of je het mastenkraantje mag gebruiken. Of hebben jullie bij de verenigingen daar een mastenkraantje? Even naar boven en er af halen, draadje buigen, weer naar boven lopen met een goede windvaan.
idee?
succes,

Hans,
Wij mogen niet met de mastenkraan omhoog. Dus ben ik aangewezen op het bootmansstoeltje. Ik heb inmiddels gezien dat een nieuwe windvaan zo’n 30 euro kost. Ik denk dat ik die maar koop, dan is hij weer helemaal in orde en naar mijn zin. Het uitwisselen moet simpel zijn: het verticale asje wordt met een schroef geborgd. Een kwestie van losdraaien, oude windvaan eruit en nieuwe erin. Tot slot de borgschroef weer aandraaien. Overigens is met een zelf gefabriceerd onderdeel de vraag of die bij veel wind blijft zitten. In elk geval hartelijk dank voor je suggestie.

Kees,
Ook prima mogelijk natuurlijk en ach ? 30, het kost je de kop niet. Leo Ouweneel is met zijn Trintella “Vrijheid” bij jullie in de buurt, misschien kan hij je even naar voevn draaien?LOL
Ciao,