Wie is nu de Dufourdealer?

Hoi, Hoi,

Van den Bosch Yachting beweert exclusief dealer te zijn van Dufour. Zijn Noordschans en Muiden dus geen dealers meer? Wie weet het?

Ciao,

Hoi,

Ik heb, via-via, begrepen dat Muiden het dealerschap kwijt is en Noordschans nog steeds. En Van den Bosch dus…
Maar nogmaals, bij geruchte. Ik heb geen officieel bericht gezien van Dufour. Alleen een citaat in Zeilen met daarin de reactie van Van den Bosch. Zal het volgend weekend eens navragen in Noordschans.

Groet,

Loet

Oké Loet,

Ik vraag het vrijdag op de Natte Hiswa.

Ciao,

Ik kan een ieder uit de droom helpen.
Van den Bosch (o.a. Bavaria-dealer) is nadat ze eerst failliet zijn gegaan, sinds enkele weken, bij hun doorstart exclusief dealer van Dufour geworden.
Dus zowel Noordschans als Muiden zijn geen dealer meer.
Vanzelfsprekend kunnen we in Muiden en Noordschans wel terecht voor de service en onderhoud aan onze schepen.
Er is in Muiden en Noordschans minimaal 35 jaar - als het niet meer is- ervaring met Dufour. Dus daar is meer kennis over onze schepen dan bij wie dan ook in Nederland.
En er liggen ook nog enkele prachtige nieuwe schepen te koop in Noordschans en Muiden.

Vreemd dat dat zomaar kan. Ik ken - uiteraard - de afspraken niet die Dufour maakt met haar importeurs/dealers, maar na 35 jaar zomaar aan de kant worden gezet vind ik toch wat gortig. De overname van Dufour door Bavaria zal daar wel debet aan zijn, maar toch.
Ik ben niet altijd even juichend over de service van Noordschans (wisselend), maar dit gun ik ze niet. Ze hebben Dufour groot gemaakt in Nederland en waren toch ook een constante factor. En inderdaad, bij Noordschans zit ontegenzeggelijk veel kennis. Jammer dat dingen zo lopen. De optie Noord Nederland Van den Bosch en Zuid Nederland Noordschans had ik beter begrepen.

Gr., Léon Stok

Hoi, hoi,

Vrienden van ons hebben ervaring met het oude VdBosch, en die waren er zeer lovend over. Dus, misschien wat dat betreft een vooruitgang. En kennis en ervaring, dat hebben anderen zo opgebouwd. Boten verschillen niet zoveel meer van elkaar.

Voor Noordschans en Muiden is het een aderlating. Zij zullen wel opzoek gaan naar een nieuw dealerschap van een ander merk, want zij moeten toch wat blijven verkopen, zeker nu er zo’n mooi pand staat in Noordschans. Ben benieuwd.

Ciao,

Hoi Hoi Hans, Niet zo snel voor je beurt praten over het tevreden zijn van je vrienden en kennissen wat betreft de (oude) Van den Bosch, Je weet nog wel van hun verkoop tactiek in het jaar 2000.
Zie groups.google.com/group/nl.sport … 97cc3dac77

Leon, ik ben het volkomen met je eens.
Wat ik heb gehoord hoe een en ander is gegaan, verdient de overgang, op zijn minst gezegd, absoluut geen schoonheidsprijs. In tegendeel!
Van den Bosch Yachting zal beslist in de toekomst een goede dealer zijn, ook voor Dufour.
Maar, zolang dhr. de Zeeuw met de beide jachtservices zijn poorten voor ons openhoudt, zal ik mij tot hen richten voor onderhoud en service. Tot heden, na 2 gib’sea’s en 2 dufours, is dat altijd goed bevallen.

Hallo allemaal,

De website van Dufour la Rochelle geeft nu alleeen nog maar van den Bosch als dealer.
Dat was anders!

Lijkt er dus wel op.

Ook is het een efficientie om het samen met Bavaria te gaan doen.

Groet,

Guus

Hoi, hoi,

Ik ben benieuwd hoe De Zeeuw reageert als iemand langs komt voor een (stevige) garantie-claim?

wij zullen het ervaren. Berichten op deze site mag je dan best plaatsen.

Ciao,

Er van uit gaande dat het correct is dat vd Bosch exclusief dealerschap voor Dufour heeft verkregen, vind ik dat een zwakke move van Bavaria en Dufour.
Het is vreemd dat een bedrijf als vd bosch dat, na jaren lang met een beperkte marketingstrategie van volume maken met lage prijzen, eerst de markt en ten slotte zichzelf heeft stuk gemaakt, nu in eens een exclusief dealerschap zou kunnen afdwingen.
Dat onze ervaring met vd Bosch niet positief is geweest staat hier los van, ik vind het een hard gelag dat deze organisatie direct na z’n faillissement, met ongetwijfeld achterlating van de nodige onbetaalde rekeningen, beloond wordt en weer opnieuw z’n desastreuze marketingstrategie kan toepassen.
Waarschijnlijk zit daar bij Bavaria nog zo’n ex autoverkoper die nog steeds denkt in aantallen in plaats van continuïteit.
Tenslotte is een boot, juist in deze tijd, een luxe product waar maar een relatief kleine markt voor is, en dan mag je als koper service verwachten en krijgen. Dat hebben wij via Muiden altijd gekregen.
Ik ben blij dat mn Dufour 40 nog relatief jong is; hier gaan wij nog wel even plezier van hebben.

Hoi, hoi,

Vandaag op de Natte Hiswa geweest. Gesproken met Van den Bosch.
Van den Bosch is inderdaad de enige dealer van Nederland. Muiden en Noordschans liggen er uit. Als je naar IJmuiden marina rijdt zie je nog wel een Dufour 365 langs de weg staan voor 40% minder. Reclame van Noordschans of Muiden. Zij moeten natuurlijk van hun jachten af!

Op de Hiswa lagen geen Performance modellen, jammer, gemiste kans?

Ciao,