Weerkaartjes op de laptop

Ik wil het komend seizoen gebruikmaken van de laptop voor weerkaartjes. Ik heb een laptop (met audio-ingang en passend kabeltje)  en een Sangean kortegolf (SSB) ontvanger aan boord. Tot nu toe is het me nooit gelukt dit aan de praat te krijgen met een “gecopieerd” programma. Ik had wel twijfels aan deze software en zoek dus eigenlijk iets betrouwbaarders. Kan iemand mij aan een (freeware) programma of een probeerversie helpen die gewoon werkt ? Zijn er bij jullie die ervaring hebben opgedaan, en zoja met weelke KG-ontvanger en welke software? Wat is de handigste antenne configuratie (ik heb nl geen geisoleerde achterstag, maar wel zo’n kortegolf oprol/haspel antenne die je met een val kan ophijsen)
groet, Martinique

Martin,
 
Je zou eens op de Zeilen website moeten kijken of een mailtje wagen aan het blad. Zij hebben een tijdje terug volgens mij een heel artikel hierover geplaatst.
Succes,

Martin,
ik ben zelf ook op zoek naar een goede oplossing, zie ook rubriek Dufour Algemeen.  De tip van Richard lijkt me al wel wat.
Op Clubracer loopt een aanverwante vraag.  ( clubracer.be/forum/viewtopic … 1501&postd ays=0&postorder=asc&start=0
En in Yachting Monthly staat een advertentie van Nasa mbt de Target HF3/W SSB-receiver;  Kost incl software 215?, wat minder is dan de Navtex.  (www.nasamarine.com)
IK ken er niet veel van en zit alles dus maar bij mekaar te puzzelen.  Als je ergens meer info weet zitten mag je’t steeds laten weten.
Veel groeten,   Peter.
 Peter38732,6774305556