weerberichten ophalen

Deze zomer wilden we tijdens een wisselvallige week een rustig moment vinden om terug te keren vanuit Ramsgate. Het weer aan beide zijden van het kanaal leek echter niet gelijk te evolueren, en de weerberichten in Ramsgate waren op z’n zachts gezegd beperkt.  Uiteindelijk bracht een internetcaf? redding.
Wie heeft ervaring met internetgebruik aan boord via GSM?  Of met navtex?  Of zijn er nog andere/beter manieren om aan informatie te geraken?
Persoonlijk kijk ik voor weerberichten/evoluties liefst op www.windfinder.com
Alvast bedankt voor reacties.
Peter

Hoi Peter,
Ik gebruik zelf mijn mobiele telefoon + GPRS + laptop samen met de pagina’s die je kunt downloaden via filo.nl/users/kortweer/ . Deze gebruiker verzamelt iedere 2 of 4 uur de laatste informatie uit verschillende bronnen. Ik vind het behoorlijk betrouwbaar en gebruik het altijd.
Richard
 

Via de SSB radio op de USB kun je in combinatie met het programma weatherfax iedere dag om 0820 utc en 1420 op frequentie 11039 khz USB de RTTY ophalen. Hier krijg je per gebied een vijfdaagse voorpelling in Europa. Alleen het West Atlantische deel van de Atlantische oceaan.
Zet koelkasten en omvormers uit om het radiosignaal niet te verstoren.

Hallo Peter,
Zelf kijk ik altijd graag op www.windguru.com hier zijn een heleboel plaatsen wereldwijd te vinden, met windsterktes, windrichtingen, golfhoogtes, temperaturen etc.
kijk er zelf maar eens naar, tot nu toe vind k het aardig kloppen.
Met vriendelijke groet,
Bas