weer een nieuw lid

Graag maak ik gebruik van de mogelijkheid ons even voor te stellen én een ieder een fantastisch 2012 te wensen.
Vanaf februari 2011 zijn wij (Harriet en Wim) in het bezit van een Dufour 2800 uit 1978 genaamd Sans Soucis. (Voorheen Scirocco). We liggen in Hellevoetsluis (vlak naast de Anne Elise, ook een forumlid). Buiten het bezit van een zeilbootje zo’n 25 jaar geleden, zijn we behoorlijk onervaren. We hebben het afgelopen seizoen al de nodige uren gezeild, maar gaan in het voorjaar wel zeillessen nemen om ook in (voor ons nog) wat lastiger weer de boot goed te kunnen handelen. Daarnaast moeten we ook het marifoonexamen nog afleggen. We hebben dit seizoen al ontzettend genoten van de boot, het havenleven en gewoon lekker op het water zijn. De komende periode staat in het teken van wat klusjes. Dat leek eerst een bescheiden lijstje te worden, maar geleidelijk aan moet ik al een prioriteiten verdeling maken. Omdat de meeste klusjes al vaker door forumleden beschreven zijn struin ik regelmatig het forum af op zoek naar handige tips. Als er zaken voorbij komen waar ik advies bij nodig heb post ik ze hier in de hoop op wat tips. Ik kijk ook uit naar de klussen die de mannen van de waterkampioen aan hun Dufour gaan uitvoeren. Hopelijk zitten daar ook bruikbare (low budget) klussen bij die op de Sans Soucis zijn toe te passen. In ieder geval zijn we lid geworden van de WK (OK ik geef toe dat de verrekijker een aantrekkelijke lokker was) om de vorderingen te kunnen volgen.

met vriendelijke groet, Wim van Berk

Beste Wim en Harriet,

Welkom op dit forum en een gelukkig nieuwjaar en uitstekend zeilseizoen in 2012 toegewenst!

Hartelijke groet, jullie buurtjes van de Anne Elise :wink:

Henk en Sara

Hoi Harriët en Wim,

Welkom op de site en als nieuwe “leden”. Jullie liggen naast andere enthosiaste Dufourzeilers, dat is lekker. Wijzelf komen ook regelmatig op het Haringvliet en misschien komen wij elkaar wel tegen. Onze RAP herken je makkelijk aan de grote naam op de boeg. Alleen…houden jullie ons niet bij. :laughing: :laughing:

Ciao,