We gaan stoppen met zeilen

Met pijn in het hart, dat wel. Maar onze Dufour 36 cl is verkocht.
We hebben er 18 jaar met heel veel plezier mee gevaren. Ik elk jaar van februari t/m november. Samen van half april tot half oktober. Mijn vrouw met nieuwe ogen leren zien en waarderen, ze is een perfecte navigator (en ik soms erg eigenwijs!).
De verste bestemmingen waren de Kanaaleilanden en Zuid Engeland. We zijn pas begonnen met zeilen toen onze kinderen het huis uit waren. De meiden zijn dus niet met het water opgegroeid maar een van de dochters heeft er wel heel veel plezier in en voelt het zeilen en varen goed aan. “Och pap” zei ze toen we vertelden dat we er mee gingen stoppen, “dan huren we elk jaar een week een boot. Kunnen we ook een keer naar Griekenland om te zeilen.” Kijk dat is de goede levenshouding, kansen zien, dacht ik.

Ook grappig hoe je een lijst met klusjes houdt in al die jaren, en nu ineens op aandringen van een jachtmakelaar toch die striping maar gaat vervangen. Had ik veeeeel eerder moeten doen, het ziet er weer strak uit. Dank zij de toppic over striping, prima bedrijf Dr. Sticker in Roosendaal.

Ik weet niet of het voor de zielerust en het accepteren wijs is om lid te blijven van dit forum. We zullen het wel zien.

Geniet van jullie heerlijke schip, wees er trots op.
Willem, Tot 22 december 23 nog eigenaar van de Symfonie in de Heen.
De boot gaat in het voorjaar trouwens naar Blankenberge.

2 likes

Ha Willem,

Dank voor je mooie post. Mooi dat het zeilen iets in beweging heeft gezet bij jou, je vrouw en je kinderen. En die beweging gaat door, alleen in een andere vorm. Dank! En altijd welkom - met 18 jaar ervaring zijn er vast mensen die graag iets van je leren.

Richard

2 likes