water onder de vlonders

Bij ons kwam het water druppelsgewijs via de daklijsten in de binnenschaal. Daar zie je niks van tot je gaat zeilen.
Als je onder helling ligt dan sijpelt het water door de afwaterings gaatjes boven bij de keuken en bij de navigatie stoel. Daarna gaat het alle kanten op, tot aan de motor toe.
Dit kan overigens ook condenswater zijn dus aan een lek hoef je niet altijd meteen te denken. Bij sommige situatie heb je erg veel condens tegen de buitenschalen.

Ik heb de daklijst aan stuurboord inmiddels opnieuw geplaatst en daar lekt hij niet meer.

Ik heb ook een lekkage gehad bij de kikker achter, waren druppeltjes, maar die druppelen je boot tijdens regen aardig vol. Ik heb dit lek gevonden door keukenrol rond de waterplek te leggen.

Als je soms ziet hoe slecht er gekit is en hoe mager. Bij de zwemtrap,ook een lek gevonden, ik heb nu de zwemtrap opnieuw geplaatst, maar in plaats van de kit heb ik neopreen stukjes gebruikt. Lektvrij en geen gesmeer. Ik ga neopreen vaker toepassen. Goedkoper en geen gerommel bij monteren en demonteren. Ik ga bij het opnieuw plaatsen van de daklijst aan bakboord een proef doen met neopreen.