Water onder de plankieten in de bilge

Goeiedag allemaal. Sedert vorige winter heb ik steeds water onder de plankieten in de bilge staan; Het is zoet water en is wellicht van het watercircuit afkomstig. Ik heb een vermoeden dat het van mijn boiler komt. Het vreemde is dat mijn waterpomp (die perfect werkt) niet aanslaat, dus er is niet echt drukverlies op het circuit. Iemand een verklaring of een tip waar ik best nog zou kijken. Het is ook zeker geen regenwater dat via de scepters of de mast zou binnenkomen… thx Lieven

Beste LievenDuyck,
Lekkages in het drinkwatersysteem zitten meestal in de koppelingen van het warmwater systeem, door de temperatuur verdwijnt er elasticiteit in de koppelingen.’
Wij hebben na reparaties de warmwatertemperatuur veel lager ingesteld om veroudering van de koppelingen tegen te gaan.
Groetjes,
Guus

1 like

Bedankt voor je advies! wat ik wel vreemd blijf vinden is dat de waterpomp niet aanslaat als er water zou ontsnappen, je zit toch met drukverlies wat deze pomp zou moeten activeren?

grt

Meet eens hoeveel water u kan tappen voordat de pomp aanslaat.
Misschien is de hoeveelheid bilgewater wel minder.
Bovendien is het water onderweg van de lekkage naar de bilge.
Het kan zich ook ergens anders verzamelen tijdens watergebruik en met een beetje helling of schommelen later de bilge bereiken.
We zoeken ons soms aardig suf.

1 like