Water niet in bilge maar onder bank…

We hebben door het springen van een waterleiding van de buitendouche water onder de vloer gekregen.
Bij de zoektocht naar waar het water bleef kwamen we erachter dat het tussen de binnen en buitenschaal eindigt.
Het eindigde in het vak voor de motor (waar je op stapt) en daarna liep het door naar het compartiment onder het vrijstaande zitje.
Alleen daar bleef het staan, er zit dus geen verbinding naar de bilge!
Is dat een productiefout of hoort er een gat te zitten tussen de twee compartimenten (wat ik vermoed)?
Tweede vraag: is er zelf een gat te maken van 20mm bijvooorbeeld zodat het water naar de bilge kan lopen?

Ik heb zelf, door een lekkende boilerslang, veel water binnen gehad. Ik kwam er pas achter nadat er, na een zeiltocht, en tientallen liters onder het voorpunt bed lag. Ik heb dat later begrepen dat bij scheefliggen het water naar voren stroomde.
Als je de losse bank even weghaalt dan zie je een putje boven de kiel. Dit is het laagste punt waar ook de bilgepomp leegzuigt.
Bij mij zijn ook diverse vakken in de binnenschaal niet opengemaakt. Lijkt mij ook handiger bij droog te bewaren spullen. Zou ze dus lekker dicht laten.