water in de boot !!!

 Wie kan mij verklaren waar het water vandaan komt wat bij mijn Dufour 1800 onder de u-profiel  onder het plankje tussen toilet en wastafel vandaan komt of is dit normaal?

Heb ik ook, er komt altijd wat water in te staan,
via afsluiters enzo, of bij veel regen sijpelt hier en daar (ramen ook) wel ns wat , het verzamelt zich in de bilge in de kajuit en dat kommetje tussen toilet en wastafel, ik moet er soms wel eens een volle puts uitscheppen, meestal minder. Ik check het meestal even voor we afvaren, maar in die 8 jaar dat we ermee onderweg zijn blijkt het geen probleem! Groet Martin

Gelukkig, ik hoor het al, want ik heb hetzelfde probleem. Ik hoef me dus geen zorgen te maken.
 
Groet, Leon
 
 

Oh ja en het belangrijkste nog vergeten: condensvorming tgv temperatuurverschillen binnen/buiten, dag/nacht, zeker bij normaal/vochtig weer loopt de vochtigheidsgraad binnen flink op, 70-80% is heel normaal en dat levert flink wat vocht op…

iedereen bedankt voor de tips over het water in de boot ,het grootste probleem was dat de waterzak lekt !Afgelopen weekend stonden we droog geen water in de boot!!
Na het vullen tot de nok van de waterzak kwam er weer water in de boot,dus zak er uit en? lek ,wat kost een nieuwe waterzak deze was van anno 1999 en zijn er vaker problemen mee?
Henk

we hebben 2 seizoenen een nieuwe plastimo 50 literzak gekocht, die zijn op veel plekken te vinden, ik dacht voor zo’n 60 Euro, (heb em gekocht bij vd Werf in Made) en daarmee blijft het droger, de oude lekte bij de aansluiting.