walaansluiting in de ankerruimte

beste medeleden,
ik ben op zoek naar de waterdichte stekkerdoos voorzien van zekeringen die in de ankerbak gemonteerd is, waarop de walstroom kan worden aangesloten, heeft iemand een suggestie of deze stekkerdoos nog leverbaar is en zo ja bij welke bedrijf?
alvast bedankt voor een reactie!
Carlo

Hallo Carlo,

Bij ons is het gescheiden uitgevoerd. (dufour 52.5)
1 Zekeringen kastje met reset in het achter-onder / Achterbak.
2 Waterdichte contactdoos in de kuip
Dit heeft het voordeel dat je het achteronder volledig kan afsluiten als de kabel is aangesloten.

Als je dit een goede oplossing vindt kan ik over 3 weken aan boord gaan kijken naar de merken en modelnummers.

Groet,

Guus

Hallo Carlo,

Denk ook aan water en electriciteit.
Geen vrienden. Wij spuiten de ankerbak wel eens uit om te reinigen bij veel ankeren.
Ook mechanische beschadiging door de anker ketting is mogelijk als de ketting eens handmatig wordt uitgehaald of een ongeval met een knoop in de ketting.
Soms worden fenders ook wel in deze ruimte gepropt!

Groet,

Guus

Hallo Guus,
bedankt voor je advies, inderdaad water en electra gaat niet goed samen. Ik ga dit zeker wijzigen in het voorjaar. Mocht ik er niet uitkomen, dan maak ik graag gebruik van jouw aanbod om naar het merk van jouw aansluiting te kijken, ik laat je dat dan tegen die tijd nog even weten. In ieder geval bedankt voor jouw adequate reaktie!
m vr groet
Carlo

Even voorstellen,
Beste Leden,
ik had al een vraag op het forum geplaatst (en al gelijk een reactie terug gekregen) zonder me zelf voor te stellen. Sinds een maand ben ik in het bezit van een DUFOUR 29 de “SELA”. Na meer dan 30 jaar niet meer gezeild te hebben (laatste schip was een DUFOUR 2800) zijn mijn vrouw en ik weer enthousiast geworden, mede door het verkrijgen van een mooie ligplaats in ZUIDLAND. Ik heb al veel info kunnen opdoen via het forum en ik hoop in de toekomst ook een steentje te kunnen bijdragen.
met vriendelijke groet
Anneke en Carlo Wanna

Hoi Carlo… De “Sela” zeg je… hoe toevallig :slight_smile: Daar zeilen wij nu op… kan haast niet missen dat ze het is… Zeilen jullie nog?
Groet, Gijs

Hallo Gijs,
Leuk dat je dit bericht stuurt, maar helaas zeilen we niet meer, maar hebben wel al 6 jaar een motorschip gehad, een concordia 10,50.
Vanwege gezondheidsredenen hebben we deze vorig jaar verkocht en hebben nu een houseboat om toch nog feeling met het water te houden. Ben inmiddels 79.
Veel plezier met de SELA, de naam betekent RUSTPUNT.!
Vriendelijke groet,
Carlo

Hoi Carlo, Ja een rustpunt is ze zeker. Schitterend schip met heerlijke eigenschappen. Mocht je ooit es in de buurt zijn dan ben je natuurlijk van harte welkom om even een bakkie te komen doen aan boord…!
Vriendelijke groetjes,
Gijs