Vuilwatertank

Dag Jeroen, is het een idee dat je een beschrijving met foto’s maakt van de wijze waarop in jouw boot het vuilwatersysteem is aangelegd? Welke componenten zijn gebruikt en hoe zijn ze gemonteerd? Ik, en ik denk een aantal anderen, moeten dit ooit ook gaan aanleggen. Voor mij zou het handig zijn om gebruik te maken van de ervaring van anderen: beter goed gejat dan slecht verzonnen nietwaar?
Hoop dat je erover wilt denken.
Groet,
Jan Willem

Jan Willem,
a.s. zaterdag ben ik weer op de boot en zal ik foto’s van de vuilwatertank. Het is een 40 liter tank, dus niet super groot, maar veel groter kun je, denk ik, niet kwijt op de D30. De tank zit in de bakskist naast de dieseltank. Er zit in het dek een afzuigslang, tevens gaat een slang van het toilet (via een keuzeschakelaar) naar de vuilwatertank. Als laatste is er nog een slang die via een lenspomp naar een extra afsluiter gaat die naar het oppervlaktewater gaat. Via de lenspomp pomp ik nu de vuilwatertank leeg. De tank is er bij aanschaf van de boot in 1999 al door de eerste eigenaar in laten zetten.
Groet, Jeroen

Hieronder een aantal foto’s van de vuilwatertank. Eerst het afzuigpunt in het dek, daarna de vuilwatertank (groen) in de bakskist, als derde de lenspomp om de tank leeg te pompen (op oppervlaktewater) en de laatste foto is van de schakelaar om het toilet op de tank of buitenwater te zetten.




 

Hallo,
Dit is dan de eerste oplossing in beeld. Ik heb in juni al een oproep geplaatst op dit forum ( hvhbootonderdelen.nl/frmArti … aspx?id=57 90&groupid=100%2c171%2c247 Je kan nog een PDF openen met daarin een blokschema van de oplossing en de aangeboden onderdelen. De tank is verkrijgbaar met een schuine kant en verschillende inhoudsmaten. Er moeten nog wel slangen en klemmen aan worden toegevoegd, maar zo te zien is de set aardig compleet. Ik zit alleen aan te hikken tegen het extra gewicht aan stuurboord, door een volle bakskist hel ik al iets naar stuurboord over. Zijn er nog anderen die al aan het zoeken zijn geweest?
Peter