Vuilwatertank in winter

Hallo vaarders,

Ik heb wat euro’s uitgegeven :angry: en een vuilwatertank van 50 liter naast de dieseltank gemonteerd. Hier hebben we in de vakantie veel profijt van gehad. Als je in Port Zeelande aan de buitensteiger ligt is het een eind lopen naar het toilet. En wij hebben in het verleden het toilet in havens nooit gebruikt.
Heeft iemand een idee om deze tank goed de winter door te laten komen? Mijn buurman in de haven vertelde dat de watersportwinkel zoutoplossingen verkocht, antivries schijnt niet goed te zijn voor het toilet en slangen ed. Ik heb nog niet gevraagd wat een zoutoplossing kost, maar als er boot voor staat is iets al snel twee keer zo duur.
Ik kwam zelf op het idee om een pak zout door het toilet te spoelen. Met een pond zout heb je het laagje water dat in de tank blijft staan na het leegzuigen, zouter dan de dode zee, en zal het niet bevriezen. Eventueel gooi ik er een kilo in en spoel hiermee de pomp nog even door.

Is er al iemand die hiermee ervaring heeft of andere tips?

Peter

Peter,

Ik spoel al jaren ruitesproeierantivries door het toilet en door alle wasbakken en ik heb nog nooit problemen gehad.

Gr Raymond