Het rak van de Volvo Ocean Race van Portsmouth naar Rotterdam is begonnen. Start was om 18.30 onze tijd. Zit net naar de start te luisteren via Internet radio. Ik ga in elk geval naar de finish, de start en de in-port race op de 10e kijken. Zijn er nog andere dufourvaarders die die kant uit komen?
Groetjes
NickDannick38870,7822453704
ik kreeg deze week 2 kaarten voor het abn amro paviloen op de 13e , moet aleen nog even kijken wat er die dag gaande is.
ik zeil donderdag 15 juni uit (indien het weer meewerkt) vanuit stellendam om hinderlijk in de weg te liggen voor de europoort; ze varen daarvandaan (vertrek 1300 uur) een eerste rak naar scheveningen. zie rotterdamstopover.com of nl
Ik heb kaarten van Brunel gekregen voor vrijdag 9 juni 's middags. Moeten die boten nog wel even doorvaren! Ga in het weekend ook nog kijken.
Ciao
Vier kaarten voor a.s. zaterdagavond voor op het zandstrand met de gezellige muziek van …(hoe heet die DJ ook al weer) van Unilever en Vetus.
Gaan we met wat (zeil)vrienden heen.
Komen die scheepjes te laat, geen probleem, als het maar gezellig is.
Zeilers,
Ik heb inmiddels bijna 3 dagen doogebracht in Rotterdam.
Vrijdagmiddag met Brunel, presentatie van de schipper van de Brunel (was van boord omdat hij zich niet goed voelde, stapt in Rotterdam weer op) Grant Wharington. Later die middag nog vrij lang met hem gepraat, interessant en leuk. Ook Ruud Kattenburg (oud-hoofdredacteur van het blad Zeilen, deed een deel van de reportage. Later ook nog met hem gekletst en bij hem de presentatie op DVD gevraagd. Zou hij later doen. Komt goed. Daarna op de Open 60 van Hans Bucholte gezeild en gestuurd! Hans B. gaat volgend jaar de Vende Globe er mee varen. Bij terugkomst borrelen en kletsen.
Zaterdag met mijn jongste zoon naar Rotterdam geweest (op de wal). We zagen de Ericson binnenkomen, leuk. Nog in de zeilsimulator gezeten, met echt overkomend water. Even het gevoel proeven!
Zondag met ons open zielbootje, “Zus Nol”, een zeegroene centaur, naar Rotterdam gevaren, in de Rijnhaven gelegen en de schepen na de inport race binne zien komen. We hebben vlak naast (we konden overstappen als het mocht!?) de Erricson en Pirates of the Carribean gevaren, en uiteraard ook de andere boten. Mijn zoon heeft driftig foto’s gemaakt, wat niet makkelijk was vanwege het zeer ruwe water.
Na een rustige terugkomst, kan ik terugkijken op een goede VOLVO Ocean Stopover.
Volgens mij heb ik Nick nog de Rijnhaven binnen zien varen om ongeveer 16.00 uur, maar zonder Dufourvlaggetje!
Zijn er nog anderen geweest?
Ciao
" Twee mooie schepen" op de waterweg !!
Wat een fantastisch mooi evenement !
Guy van Hoek
www.manaslu.nl
Yep,
Ben er ook geweest, alleen niet met mijn eigen boot. Ik zat op de klipper welke was afgehuurd door Ericsson. Mogelijk dat jullie hem hebben zien varen, het was de grootste driemaster op het water. Het was zeer indrukwekkend. Heel veel boten op het water! De finish op zee was leuk. We hebben de ABN AMRO 2 en PotC zien finishen. En daarna weer terug voor de huldiging bij de Veerhaven. Een leuke sfeer. Hopelijk over 4 jaar weer!!
Ook ik heb een fantastische zaterdag gehad. S’middags een beetje in de Veerhaven rondgelopen en alle boten en bemanning gezien. Gezellig druk! (zie foto’s) Ik liep zo om me heen te kijken dat ik op de kade bijna tegen Mike Sanderson opliep, haha echt waar mijn kids plat van het lachen.
En s’avonds nog naar een bedrijfsfeestje van een kennis geweest in Hotel New York. Die kennis is zelf wedstrijdzeiler en kent een aantal bemanningsleden van de ABN 2 persoonlijk en die vonden het wel leuk om een paar uurtjes (!) langs te komen. Leuke toegankelijke gasten zonder sterallures die gewoon een biertje drinken. Ik me voelde best vereerd om even persoonlijk met Seb Josse, Simon Fisher, Lucas Brunn en Luke Molloy te kunnen kletsen! Gerdjan Poortman en (later)Simeon Tienpont waren er ook.
martinique38880,7130324074
zoals zeilvriendje Stefphen zei: moet je in 4 jaar 1 keer op tijd zijn, kom je een uur te laat. Na vertrek uit Stad ah Haringvliet afgelopen donderdag (de 15e) om de Volvovloot uit te zwaaien, met 4-5 pal noord tegen, dus fijn kruisen, en restjes van de 6plus van de dagen ervoor tegen de zee in hakken, om om 1400 uur aan te komen voor Hoek van Holland, en na een uur er achter te komen dat de vloot niet vauit de veerhaven is gestart om 1300 en evenmin om 1615 vanaf de kust(zoals alternatief aangegeven), maar om (last minute woensdag op internet gemeld) om 13 voor voor de kust. Dit grootse succes omdat ik woensdag op donderdagnacht rond half een geen zin had om nog even het internet te controleren…en een medezeiler die dit wel had gedaan mij van de wijziging niet op de hoogte had gesteld want niet gerealiseerd…Arghhhhhh… Gelukkig daarna met wat zon en een kleine 4bft teruggespeerd met de gennaker op, en daarna eten in Stellendam.
Pech erik,
waarom ben je niet door gevaren naar Gotenborg, je was toch al aardig onderweg. Misschien had je de Volvo Ocean boten ingehaald!?.
Ciao,
Martin,
Jammer dat ik niet wist wie je bent, ook ik heb op het feestje van Eclectic staan kletsen met de mannen van de ABNAMRO… Inderdaad een leuke ervaring!
Hoi Menno,
Da’s sterk, maar ja, ik loop daar nu eenmaal niet rond met een Dufour vlaggetje om m’n nek. Hoe was jij daar vezeild? Lag jij daar met je schip in de haven? Ik heb daar wel een Dufourvlaggetje gezien in die haven achter Hotel New York. Mijn dochter hockeyt met de oudste dochter van Koen en ik zie hem regelmatig op za. langs de lijn. We zijn ook wel eens vanuit Antwerpen naar Zierikzee met hen opgevaren toen ze de D39 nog hadden. Ik begrijp dat die plaats gaat maken voor de D44 (dehler wel te verstaan)
gr. Martin
Hallo Martin,
Via mijn contacten met Eclectic (zakelijk) en daarnaast ken ik Koen ook uit de zeilerij. Voor de 34P heb ik namelijk een Dehler gehad en ook op een andere D39 wedstrijden gevaren. Ook ben ik natuurlijk met Dehler in gesprek geweest over hun 34 en kwam in die contreien Koen wel eens tegen.
Goed idee overigens vlaggetje om je nek . Kan de start zijn voor een leuke kledinglijn: Team Dufourvaarders (ipv Team ABNAMRO)?. Overigens werd ik zojuist uitgenodigd voor de doop van de nieuwe Eclectic op 23 sept., ben jij ook al genodigd? Mogelijk een nieuwe kans op een treffen.
Groet, Menno
Menno, ik ben ook uitgenodigd op de 23e sept voor de doop.
Leuk om elkaar daar te treffen; moet ook zonder dufourvaardersvlaggetje lukken. Via de Martinique website (zomervakantie 2004 vakantiefoto’s ) zijn wat herkenningstekens van Moninque en mij vinden.
xs4all.nl/~mhbeek/
gr. Martin
Hoi Menno,
Ik heb Koen nog gesproken en de doop wordt 23 maart. Er wordt nog wel gedacht aan een nieuwe ligplaats voor de D44 want met 2,5 mtr diepgang heb je op de Grevelingen niet veel te zoeken en met een doorvaarthoogte van 22mtr kan je Roompotsluis ook wel vergeten.
Zo zie je maar: Big is not always beautyful !
Ha Martin,
Had ik inmiddels ook begrepen heb wat intensiever contact met Eclectic op het ogenblik . In dit geval dank wel dat big beautiful is maar wel op z’n minst erg onhandig! Er komt als eerst volgende in de serie overigens een nieuwe Dehler 34 uit ook van de hand van Simonis/Voogd is mij verteld. Ben ik wel heel benieuwd naar, dat is meer een maatje waar ik blij van wordt (mee ben!
)
Goet,
Menno
Menno, Martin:
clubracer.be/forum/viewtopic.php?t=2592
Is voor jullie, denk ik…
groeten,
Peter.
Tja, dat ie mooi zou zijn had ik wel verwacht, maar zo mooi…
Hoi Menno,
Ik heb laatste tijd wat vaker kontakt met Koen en Gerdjan gehad. Gerdjan heeft in Breda nog een leuke lezing gegeven over de VOR met beelden die ik op internet nog nooit gezien had. Hij werkt tegenwoordig bij Northails en begeleidt het nieuwe Eclectic-project. 12 zeiltjes in de garderobe. Eerverledenweekend heeft de doop/tewaterlating en proefvaart in Barcelona plaatsgevonden omdat de D44 op de bootshow moest komen te liggen. Komt nog wel een andere (performance) kiel onder. Mooi schip he? kicken wel die carbon mast en stuurwielen!! Koen heeft er grote plannen mee, inklusief Fastnet-race. Onderstaand nog 2 foto’s onder zeil voor de kust bij Barcelona:
Richard, sorry, off-topic, maar ik kon het niet laten
martinique39041,8981365741