Weet iemand waar het kleine vakje in de kajuitvloer voor is in de dufour 2800.
Ik ga de platen met teakdelen bekleden en ik weet niet of ik dit vakje moet open laten.
Groetjes Peter
Weet iemand waar het kleine vakje in de kajuitvloer voor is in de dufour 2800.
Ik ga de platen met teakdelen bekleden en ik weet niet of ik dit vakje moet open laten.
Groetjes Peter
Dat is het bekende āafvalbakjeā voor als je de vloer schoonveegt
Als het goed is zit er een plastic uitneembaar bakje in.
Dankjewel Frans,
Weer een raadseltje opgelost.
Groet Peter
Wellicht ten overvloede; Als je dat witte bakje wegneemt kun je makkelijk zien of er water op de bodem staat. Je boot hoort natuurlijk normaliter droog te zijn.
Normaliter is een boot idd droog van binnen maar het lekvrij maken van mijn dufour 2800 is een proces dat nog steeds loopt.
ik ben aan de winnende hand heb ik het idee maar het gevecht is nog in volle gang.
de ramen heb ik pas geleden vernieuwd.
veel van het dek beslag is opnieuw bevestigd nadat de oude gaten waren uitgeboord en met ingedikte epoxy gevuld.
de ankerbak is gecheckt en is op het loosgat na waterdicht.
maar er is toch nog steeds lekkage ( stuurboord in de punt ) en aan Bakboord vanuit het schot bij de keuken maar minder dan voor de reparatiesā¦
dit zie ik aan de hoeveelheid water in de bilge na regenbuien.
Naar alle waarschijnlijkheid zijn de vluchtluiken niet waterdicht dus zal ik deze binnenkort vervangen.
mocht iemand nog tips hebben waar de lekkage vandaan kan komen of beter nog, hoe dit te herstellen dan heel graag.
groet Peter
Ik ken de 2800 niet, maakt Dufour bij dat model gebruik van een binnenschaal? Nb. wordt ook wel grid genoemd.
Zo ja, staat het water op de schaal, of komt het uit de openingen in de schaal? Bij mijn 34P heeft elke āspantā in de schaal vier gaten; bb sb , spiegel zijde en voorzijde.