vervangen rubberslang van zwevend schroefaslager

Mijn Arpege de Blue Peter ligt momenteel op de wal wegens een grote onderghoudsbeurt.
Het achterste schroefaslager is vervangen maar de rubber slang waarmee het zwevende lager wordt vastgehouden is na tig jaar dienst aan vervanging toe.
De homokinetisceh koppeling heb ik losgelegd en ik zou nu zo de kruisverbinding met de 4 rubbers moeten kunnen losmaken. Het laatste stukje lukt me niet, om de as uit de kruiskoppeling te kunnen krijgen moet ik een pen verwijderen die door de as en de kruiskoppeling is geperst. Ik heb met een redelijk zware hamer en een passende drijver geprobeerd deze pen eruit te slaan maar dat lukt me niet. Wat nu? motor losmaken en opzij buigen, schroef demonteren en de as naar voren trekken is misschien een optie maar erg arbeidsintensief.
Daar ben je zo een dag extra mee bezig. Maar dan kan ik in ieder geval een nieuwe rubber bus om het zwevend lager monteren.
Nog een andere optie is om de as te laten zitten en een reparatieset te gebruiken zoals in de autowereld wordt gebruikt om stofhoezen te vervangen aan een tandheugel stuurhuis. Ze hebben een omega profiel, je klapt ze om een spoorstang heen en je maakt hem later dicht door de twee rubberen flenzen met bout en moer dicht te draaien. Ik weet niet of het allemaal betrouwbaar genoeg is want het moet heel wat meer tegenhouden dan een beetje stof.
Heet stoken van de kruiskoppeling? Er zit veel diesel in deze kleine ruimte dus dat trekt me niet zo.
Een andere optie is schroefas doorslijpen en nieuwe monteren. In de bankschroef krijg je de kruiskoppeling wel los. Grote stappen snel thuis maar eigenlijk wel zonde van de goede as.
wat is goede raad?
IMAG0407+.jpg

Hello,

Je hebt wel een andere aankoppeling dan bij mij.
Maar dat doet niet terzake. Kan je de geblokkeerde pin er niet uitboren? Eerst een center-gat slaan met een scherpe pin en dan langzaan groter en groter boren. Als je toch een zijkant bijna raakt kan je de verzwakte pal er zeker uitdrijven.

Succes

paul
Falkor