vervangen buiskap met kuiptent

Om meer leefruimte te krijgen op onze 2800 hebben we besloten de kuiptent die toch al vervangen moet worden in combinatie met een kuiptent uit te voeren.
veel zeilmakers hebben het druk en veel B-zeilmakers kunnen alleen een kuiptent namaken.
uiteindelijk hebben we een vakman gevonden die al meerdere tenten heeft gemaakt, mooi strak en goed doorgestikt.
het rvs werk daarentegen is hij geen expert in. Dat gaan wemdus zelf doen.
we hebben almwel besloten dat de zij- en achterkant uitgerits moeten kunnen worden. Dan blijft een zonnetent over.
maar toch zitten we met wat vragen,
hoe moet het met de grootschoot?
hoe bevestigen we de kuiptent aan de spiegel? Zandzakjes, klitteband, drukknopen…
waar monteren wemde beugel voor de tent?
wordt deze beugel demontabel zodat deze in de bakskist past?
enz enz.
voor de hemelvaartvakantie moet het geheel af zijn, dus als jullie tips en adviezen hebben…

met vriendelijke groet,

Paul de Man

Alweer een jaartje verder, geen kuiptent maar wel een helehoop ervaring rijker.

Het maken van een nieuwe buiskap en een daarbij behorende kuiptent waren niet zo zeer een probleem, het maken van het frame echter wel. Ik heb met 22 mm cv buis geprobeerd een kuiptentframe te maken die aan al mijn wensen voldeed. Zo wilde ik dat de lijnen bij de boot pasten, dat het frame deelbaar was, dat de tent goed af zou wateren en dat ik niet meer dan 2 extra bevestigingspunten op de boot zou krijgen. Ik heb aan bijna al mijn wensen kunnen voldoen echter lukte het mijzelf niet om dan de tent nog goed af te laten wateren.

We weten nu wel precies wat en hoe we het willen hebben en hebben het besluit genomen alles uit te besteden aan een vakman. De eerste offerte van zeilmakerij Stellendam hebben we binnen.

Wie heeft er nog tips qua zeilmakerij, het liefst de zuidelijke helft van Nederland waar hij of zij goede ervaringen mee heeft.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groeten Paul