Verste reis met de 2800

Hallo allemaal!

Mijn vriendin en ik hebben sinds kort een Dufour 2800 aangeschaft en gaan binnenkort aan de lange tocht van zijn huidige standplaats in Roermond richting zijn nieuwe thuishaven in Brouwershaven beginnen. Een flinke maar leuke route over de Maas die we op ons gemak in een paar dagen gaan voltooien.

Wij vroegen ons af: wat is de verste tocht die jullie ooit met dit type boot hebben afgelegd? Zijn er mensen die over zee zijn geweest en hoe was dat?

We zijn benieuwd!

1 like

Heerlijk!

Ik ben enkele jaren geleden van Huizen naar Maastricht gevaren. De reis duurde 4,5 dag.

Via Muiden omlaag door de Vecht en door de grachten van Utrecht. De Waal was best spannend en de Maas is een heerlijke rivier om te varen.

Een ervaring voor het leven!

Wij hebben de Joli Coeur vanuit Almere naar Aalsmeer gevaren. Op zich niet zo ver als Huizen - Maastricht of Roermond - Brouwershaven, maar in het voorseizoen wel uitdagend. Zeker met een groot aantal bruggen in onderhoud… Ik heb daarom een app gemaakt om eenvoudiger een reis uit te stippelen: Tragatta. Deze geeft naast de route ook informatie over bruggen, sluizen, jachthavens en ligplaatsen.

1 like

Hallo,
In 2022 een dufour 27 gekocht in andijk en deze begin juni dat jaar over gevaren langs de staande mastroute naar herkingen.
De bedoeling was om de nachtroute langs amsterdam maar deze was toen die avond gestremd, we zijn dan langs haarlem gevaren .
6 dagen over gedaan , mits betere planning an vooral spoorbruggen en (autostrade)bruggen had dit korter gekunnen maar het was op zich een mooi tripje :blush:.
Veel plezier met jullie boot !
Gr steve

1 like