ventilatie matrassen

Hallo collega’s! wij zijn zonet teruggekeerd van een 5-tal weken franse wateren en het was ook nu bijzonder nat… Ondanks alle voorzorgen (elke morgen oplichten zodat er lucht bij kan, soms aan dek in de zon)kunnen wij onze matrassen niet schimmelvrij houden: heeft er iemand tips? Gebruikt iemand van jullie AKWAMAT of andere onderleggers, is in dat geval het boren van ventilatieopeningen nodig?

Dag Rick, kijk eens bij dit forum bij “dufour 30 Classic”. Wij hebben via een lattenbodem met dit probleem afdoende afgerekend. Gedurende 4 weken vakantie hebben we het slechts 3 keer nodig gevonden het beddengoed te luchten. Voorheen, dagelijks vochtige/natte lakens & matras. En dat met 2 volwassenen in de vrij krap bemeten kooi van een DF30C (ik in de spelonk, zoals wij die nomen).

Hoi Rick,
Ook wij hebben en 34P§ en hadden last met het vocht onder het matras. Voor ongeveer ? 26,00 was ik klaar door een verende latten bdem van Ikea te installeren. 2 latten bodems van 70 x 200 gekocht en op maat gemaakt. Ergens op dit forum heb ik foto’s geplaatst. Kan je ze niet vinden, dan kan ik ze nog wel een keer sturen. Werkte perfect slaapt goed, dus goedkoop en makkelijk te installeren.
Ciao,