veiligheid reddingsvesten

Dufourvaarders,
Heb in de afgelopen winter diverse artikelen gelezen over reddingsvesten. Blijkt het standaard 150N vooral te voldoen voor een mooie dag aan het strand, slechts een beperkt aantal 275N vesten blijkt je te redden als je met zeilpak aan door een klap vd giek overboord gaatDead. Nu is mijn vraag, wat met de 50-100N vestjes voor de kinderen, want daar heb ik niets over gevonden… Voldoen die nog wel, of zou je daar ook moeten “upgraden”…

Mart,
Wij hebben voor onze jongste een kinder-reddingsvestje van Secumar gekocht. Het vestje doet al jaren prima dienst. Onze jongste is een keer met winderjas en al in het water gevallen, met vestje aan, en schoot als een dobber omhoog. Werkte dus prima.
Ik kan het iedereen aanraden om voor de kinderen zo’n vestje te kopen, ze zijn niet goedkoop, maar de kinderen vinden het prima om te dragen. Beter als die vervelend, veel te warme (in de zomer) blokvesten. Geen gezicht ook trouwens. Zo’n opblaasbaar vestje zit niet in de weg, kan je bij zeilen bijv. een lijntje aanzetten, zodat ze in de kuip blijven, ze kunnen er mee op de steigers spelen etc, etc.
Succes,

Hallo,
Wij hebben twee kleine kinderen (3 jaar en 1 jaar) en ze hebben allebei de Helly Hansen Kids Safe reddingsvest (prijs ca. 50 Euro). Dit is het vest wat een prijs heeft gewonnen omdat het vest het snelste de kinderen omdraait op de rug. Verder zit alle drijfkracht aan de voorkant en een grote drijvende nekkraag, waardoor de kinderen goed kunnen zitten en er geen last van hebben. Verder is goedkoper omdat deze geschikt is voor 10-25 kilo. Dat betekent dat niet bij iedere 5 kilogram groei een nieuwe moet aanschaffen (zoals bij Besto).
Groet,
Ewald