Vaste-mastroute

Yes, ons schip, de Goudwinde, is thuis. Vaste-mastroute zuid van Naarden naar Dintelmond in 26 uur.

We zijn alledrie hartstikke kapot(we hebben maar 4 uurtjes geslapen), maar het is -zonder kleerscheuren- gelukt, ze is thuis, en met de clubvlag onder de v-spreider, want het is geen zaling. Een verslag volgt nog.

Prima gedaan Bas, Esther en Samantha.
Weer een belevenis er bij.
Jullie hebben wel mooi weer gehad, fris windje misschien, maar verder ok?.
Ciao

En in recordtempo, Hans, 26 uur van Naarden naar Dintelmond. (heb wel beetje vals gespeeld, door beroepsvaartsluis volkerak, maar dat is 'n geheimpje. Scheelt wel een uur.)

Groet

Geheimpjes houden wij niet van, voor de draad ermee!
Zeker relaties bij die sluizen?
Veel plezier met jullie boot en wij komen elkaar vast op het water tegen.
Ciao,

Vast en zeker, Hans, komend weekeinde varen we weer, waarschijnlijk naar Hellevoet. Even het grootzeil uitproberen. Hebben we nog niet helemaal gezien.

Groet,

Bas, Esther,
 
Jullie hebben zeker mooi weer, genieeeeeten.
Ciao,

Was vandaag al heerlijk, Hans, morgen het Haringvliet.
Schip gedraagt zich voorbeeldig, is een beetje loefgierig getrimd onder vol zeil, precies zoals ik het hebben wil.

Groet,

Zie wel dat zo’n boot best mee valt in het besturen en zeilen. Net een open boot!
Ciao

Haringvliet is niet meer gelukt vandaag, we hebben vandaag volop geklust, is ook belangrijk.

Wat betreft handling heb je volkomen gelijk, Hans, je moet alleen wat ‘groter’ denken. Over een paar weken heb ik haar waarschijnlijk helemaal door en ga ik voorzichtig proberen een lesprogramma op te zetten.
Ik sta er versteld van hoeveel mensen een zeilschip kopen zonder ooit te hebben leren zeilen.

Alleen al op ‘onze’ steiger naar schatting de helft, en bijna allemaal een groter schip.
Werk aan de winkel dus.

Groet,

Nieuwe baan, nieuwe uitdaging?