Vakantie plannen zomer 2006 Martinique

Het is ons in 2005 zo goed bevallen om met kennissen op te varen tijdens de zomervakantie, dat we besloten hebben onze grenzen nog wat verder te verleggen. De plannen in 2006 zijn “Kanaaleilanden” !!! Voor ons doen een ambitieuze tocht en daar moet het weer natuurlijk wel een beetje aan meewerken. Van de andere kant hebben we met onze nachtelijke oversteek tussen St.Vaast (Fr.)  en Portsmouth (GB) in 2005 wel de trend gezet. Want om eea in 3 1/2 week mogelijk te maken willen we op de heen en de terugweg wel een keertje 36 uur (dag/nacht/dag) doorpakken. Dan kan je de “saaiere” havens overslaan en lekker opschieten. Het begin is er, want ik heb vandaag de Reeds Nautical Almanac 2006" gekocht. (Mijn vorige was van 2001) Heerlijk om alvast in te bladeren en wat waypoints in de PC in te voeren. Ik heb overigens het freeware programmaatje “EasyGPS” gedownload en getest en dit werkt perfect met mijn Garmin 12 MAP. Voorpret dus. Hebben jullie al plannen??? martinique38730,9494444444

Ons plan is om dit aankomende jaar eens de engelse kust te bezoeken, na verleden jaar tot Nieuwpoort en nu daar de oversteek te maken. Als alles goed gaat vertrekken we 15 juli. Samen met nog wat vrienden - bootjes
Volgend jaar wil ik toch echt een keer naar Denemarken.

Hier schrijf ik al mijn plannen op, maar ja…
2006-01-13_232103_zelf01.jpg