Urenteller/watermeter

[size=9]Ben in bezit van D36classic (te water 2002).[/size]
[size=9]Urenteller tijdens deze winter uitgevallen. Volgens Importeur (Noordschans) is er geen enkele urenteller, die het langer, dan 3 jaar uithoudt. Hoe zijn de ervaringen van de Forumleden? Ook is na de winter de watermeter gestopt (hoofdmeter in natte cel en dochtermeter bij kaartentafel).[/size]

Dit is echt iets voor het Fotum.
Ten eerste hoort een moter urenteller jaren mee te gaan. En horen ze bij Noordschans je te wijzen op je garantie bij Volvo of VDO, want daar komen die dingen vandaan. Gewoon dus Volvo of VDO bellen. Je niet laten afschepen, zo’n ding hoort gewoon 10 jaar mee te gaan net als ieder ander apparaat. Dit had ik ook met mijn walstroomlader, Noordschans zei, hij kan 2 jaar meegaan of 10 jaar. U heeft pech. Daarna heb ik de importeur van het merk gebeld, deze zij stuur maar op het is garantie.
Mijn watermeter heeft er ook uitgelegen, dit was een stroomprobleem. hij is het spontaan weer gaan doen toen ik nieuwe accu,s plaatste.
Kijk ook eens bij je accupolen enzo of daar alles in orde is.
Mijn advies is, bel gelijk de importeur van al de losse onderdelen aan boord als het stuk gaat. Tenslotte als het goed is heb je ook alle garantie bewijzen gekregen bij aanschaf van de boot.
vrg. Leo
 

Mijn idee Leo!
Mijn D36 is van '99 en de urenteller doet nog gewoon. De watermeter (gever) heeft ook bij mij gehapert, maar toen bleek de ring verdraaid te zijn, en was dus zo opgelost. Wel even moeten uitzoeken hoe en waarom.
Over de afwerende houding van N’schans ken ik ook de voorbeelden, een kennis met een D38 had een defecte (meegeleverde gps-kaartplotter) Ook hij heeft het direct met de importeur moeten regelen. Noordschans was niet thuis!
  

Mijn urenteller van mijn D30 ('98) vertoont al jaren kuren. Ik ben er achter gekomen dat alleen de weergave het niet meer doet maar dat de uren wel gewoon “getelt” worden. Af en toe worden de cijfers weer zichtbaar en blijkt het aantal uren hoger dan een vorige keer. Bij benadering heb ik in een periode eens bijgehouden hoeveel motor uren wij maakten en dit vergeleken met de stand als deze weer eens zichtbaar werd. Ik heb daarbij geconstateerd dat de meter correct door telt.

Mijn urenteller heeft ook kuren gehad. Op advies van een behulpzame
monteur van Noordschans de urenteller gedemonteerd, te drogen gelegd op
de verwarming, en hij doet het weer!. Vochtproblemen dus.



Mijn watermeter is overigens ook gestopr en ik zal eens naar de ring
verdraaiing kijken. Heeft nog iemand meer tips over het hoe en wat van
de watermeter?

Leuk dat jullie het zelfde probleem hebben met de watermeter op het dashbord. de water meter in he kastje bij de badkamer heb ik nog niet bekeken.
Ik heb de boot bij Rob de Groot gekocht, alle kleine dingen zijn prima gerepareerd, maar zoals ik al eerder melde de gelcaot en de saildrive minder. Hij was hierbij afhankelijk van de werf. Die lijken de zelfde tactiek als Noordschans te hebben. Ik hou vol, al 3 jaar, het wordt mogelijk de rechter.