uitval boordnet met walstroom

Ik heb stroomuitval op het moment dat ik de schakelaar van de aardlekschakelaar inschakel. Nadat ik de walstroom heb ingeplugd brand het AC power lampje. Op het moment dat ik de aardlekschakelaar indruk valt de spanning op de walstroom er uit.
Nu weet ik achteraf niet of ik de spanning aan boord moet activeren met de aardlekschakelaar of dat ik dit met de hoofdschakelaar 220 Out moet doen
Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn.

Ik begrijp je niet helemaal. Druk je op het kleine knopje van de aardlek?
Dan is het namelijk normaal dat alles uit valt.
De schakelaar hoort namelijk omhoog te staan. En de schakelaar van de walstroom idem.

Groet,
Loet

Het kleine knopje is de reset. Die bedoel ik niet. Zonder walaansluiting functioneert mijn boordinstallatie goed. Maar zodra ik de schakelaar van de aardlek inschakel valt de spanning van de walstroom uit.

Heb het euvel gevonden. De fasedraad in de stekker van de walstroomkabel zat los en bouwde - zodra er een kachel o.d. op aangesloten werd - zoveel weerstand op dat alles er uit klapte.
Ik heb in de boot het kabeltrace achter de kaartentafel gevolgd en kwam tot de ontdekking dat er een schroef - vanuit de fabriek - door een kabel was geschroefd. Omdat het één draad betrof ontstond hier geen kortsluiting. Om achter het schakelpaneel / kaartentafelblok te kijken heb ik een opberg schap achter de rugkussens verwijdert. Daar kun je alle kabels die naar verschillende verbruikers gaan waarnemen.

Vanaf een verdeeldoos - achter het stopcontact boven de kaartentafel - heb ik een elektrakabel via de holle spanten naar de keuken getrokken. Hier heb ik een klein formaat stopcontact - gehaald bij een camping/caravanwinkel - boven de keuken gemonteerd.
Om de kabel via deze weg aan te brengen moeten wel de bergschappen achter de rugleuningen gedemonteerd worden. Aan bakboord trof ik achter de binnenschaal een hoeveelheid loden staven aan, die het gewicht van de dieseltank en boiler moeten compenseren. Zelf had ik de boiler aan bakboord gepositioneerd zodat er minder gewicht gecompenseerd dient te worden.