Toilet pompt niet meer weg

Help.
Het pomp toilet pompt niet meer weg. Pompt wel water naar binnen, maar niet meer weg (heel langzaam, en niet alles). Maakt niet in welke stand.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Bedankt.

Het kan natuurlijk om een verstopping gaan maar haal eerst de pompunit even uit elkaar. Deze kun je eenvoudig losschroeven. smeren met een beetje slaolie of olijfolie doet vaak wonderen. Als er iets gescheurd is moet je het vervangen. Van jabsco kun je reservekits krijgen. Er zijn twee typen toilets maar je houdt ze eenvoudig uit elkaar.
Bij mij was er vorige keer geen oorzaak te vinden maar het toilet doet het al weer een jaar prima nadat het toilet enige tijd geen water meer innam. 
Succes. 

Klopt! Ik heb ook begin van het seizoen een pompsetje gekocht en vervangen. Is gewoon een rubbertje met twee veertjes. Je schroeft gewoon de bovenkant van het huisje los en vervangt het rubbertje. Waarschijnlijk zit daar wat vast of klem of is gescheurd (als je geen blokkade in je leiding hebt). Heel eenvoudig. Wel twee aandachtspunten:

  1. Bij mij zaten er vanuit de fabriek geen veeertjes in de toiletpomp maar wel in het reservesetje. Deze moet je er wel inzetten want dan doet hij het een stuk beter.
  2. Schoef het kapje heeeeel zachtje aan. Liever even handvast zetten en pompen en kijken of hij nog lekt en dan nog een heel klein beetje meer vast zetten dan dat je het plastic kapot schroeft. Dan heb je een heel nieuw pomphuis nodig!
    Succes!
    Nick

Ik heb dezelde ervaring en oplossing als Nick. Groet, Menno

Aanvulling:
De rubber onderdelen gaan na een tijdje aangekoekt raken met kalk
Hele brokken heb ik er een paar maanden geleden afgehaald. Dit geldt voor zowel de uitlaat (beneden in de bocht) als de kleppen bovenaan onder het deksel. Resultaat: Uit- en inpompen gaat niet meer zoals voorheen. De rubber onderdelen een poosje in schoonmaakazijn leggen helpt.              Het klopt inderdaad, dat als je de schroefjes (bovenzijde) iets te strak aandraait, je lekkage krijgt, (het kunstof barst) welke niet meer te verhelpen is. Nieuw pomphuis is dan inderdaad de enige oplossing.  Jl. zaterdag was het bij ons zover.
Koos
Bon Bini

Oh ja, en wellicht nog ten overvloede. Wel de afsluiters dicht als je het pomphuis openschroeft!

bedankt!
Ga van het weekend gelijk aan de slag.

Heren,

Tip over het pomphuis van Jabsco.

Had de deksel ook te hard aangedraaid en het pomphuis lekte daardoor.
Afgelopen week het pomphuis los gemaakt, mee naar huis genomen, eerst alles in een emmer met azijn gezet.
Later de gaten doorgeboord en  rvs bouten met aan de onderkant moeren erin gezet. Wel voorzichtig zijn met het opboren van de gaten.
Mocht er iets afbreken dan lijmen met Bison hard plastic lijm. Werkt erg goed. Afgelopen weekend de pomp weer gemonteerd en geen lekkage meer, pas nu echter wel op met aandraaien, niet te strak, anders draai je de pakking er tussen uit.

Hans


2007-08-12_193010_IMG_0053.JPG
2007-08-12_193041_IMG_0058.JPG

En wel blijven pompen h?

Clap