Toilet Dufour 2800

Hallo Forumleden,
Sinds enkele weken heb ik een 2800 overgenomen en ga komende winter veel opknappen. Deze zomer wil ik echter e.e.a. goed testen.

Nu heb ik een vraag, en richt mij aan jullie, in de hoop (toepasselijke woordspeling) op tips en ideeën, aangezien er al jaren nauwelijks gecommuniceerd wordt omtrent de 2800 via dit platform. Onze boot is kennelijk een uitloopmodel…

Anyway, mijn vraag betreft het toilet. Wat voor toilet past er in Hemelsnaam op de aansluiting van de originele Wilcox Crittenden (
WC, hoe origineel is dat…) Sealock?

Alle nieuwe toiletten vragen om een opbouwmaat van 23 x 13 centimeter, (breedte x diepte) terwijl de bij mij geplaatste WC Sealock de onmogelijke verankeringspunten op 13 x 9,5 centimeter (b x d) heeft.

Nu kan ik dat met profieltje wel oplossen en overbruggen, maar fraaier wordt het er niet op.

Welk toilet is er bij jouw boot gemonteerd?

Iemand ideeën of tips?

Dank bij voorbaat.
Stefan Leijdekkers.
0636375284

Ik zou een blok maken van 2lagen multiplex 18 mm en dit bevestigen met kit en de huidige bevestigingspunten ( verzonken kop ) . Daarop kan je dan elke maat bevestigen . Voordeel is tevens dat het toilet wat hoger komt te staan wat comfortabeler is. Heb dit ook op mijn Dufour 32 gedaan . Bevalt prima. Vernieuw ook de slangen want die gaan poreus worden en stinken. Bekijk ook de afsluiters.
Ik heb hiervoor ook een 2800 gehad. Leuk scheepje.

1 like

Goeje tip, prima idee.
Dank je, ga ik gelijk zo omzetten.
:+1::+1::+1:

Opgelost!

Dat ziet er goed uit! :ok_hand:t3: