Toerenteller uren uitlezen

Heeft iemand ervaring met het vervangen van het LCD schermpje van de toerenteller? De meeste werken niet meer. Nu kan je een nieuw LCD scherm met lintbekabeling/stekker kopen en dan schijnt het weer te werken. Zie youtube filmpjes. Onder andere verkrijgbaar bij AK Speedo in de UK voor PS 28,66 incl. verzending maar zal wel bankkosten bijkomen . Ook bij Aliexpress verkrijgbaar voor nagenoeg zelfde prijs incl. verzending . Kan niet ontdekken of iemand in Nederland dit kan leveren. Wel bedrijven
die reparatie uitvoeren maar goedkoopste in € 85 en duurste € 135 plus kosten opsturen. Daar heb je een nieuwe meter voor. Enige probleem is dan de toeren calibreren.

Ik heb hem idd bij Ali gekocht. Overzetten is een fluitje van een cent.

Ik heb hem bij AK Speedo gekocht. Geen bankkosten, gaat via Paypal. Vlotte service, had hem binnen 1 week in huis. Overzetten is, met behulp van de filmpjes op YouTube, heel eenvoudig.

Heeft iemand voor mij de YouTube link en de link van AllieExpres waar ik het LCD display kan bestellen. Alvast dank.

Ik heb het zelf gedaan, niet moeilijk. LCD display gekocht via aliexpress. Ik weet niet of dit nog steeds mogelijk is.
Filmpje VDO Hour Meter LCD repair, Penta Volvo boat, Yanmar Marine - YouTube
Vervangen LCD urenteller
Zeilersforum.nl: volvo penta urenteller probleem (1/2)
of
Zeilersforum.nl: volvo penta urenteller probleem (2/2)