teamcontrol.nl dufour 34

wij varen (mijn vrouw en zoon Sem) vanaf juni 2007 met onze dufour 34 performance. Met mijn gezin vaar ik lekker in de zomer en ik heb voor de wedstrijden een team (allemaal geen zeilervaring) samen gesteld. We varen momenteel de winterwedstrijden op de grevelingen. We varen in ORC 1 en 2 mee, heb dit jaar voor maximale zeilvoering gekozen. Betekend dat je tegen erg snelle schepen vaart, maar bij licht weer kan ik redelijk mee komen (zie uitslagen eerste wedstrijd). Dufour 34 is een fantastisch schip, kan ik iedereen aanraden en hopelijk zijn we elkaar volgend jaar.
Remco

Welkom op de site.
Zelf lig ik ook op de Grevelingen met een Dufour 34 ( geen wedstrijden). Zover ik momenteel weet liggen er inmiddels zeker 5 D 34 ers op de Grevelingen.
Wat me opvalt bij de Grevelingencup is het volgende:
Teamcontrol.nl , nr NL 7978, rating 0,6809, doet mee in de ORC 1 en2
Amideau, nr NL 7948, rating 0,6490, doet mee in de ORC 3,4,5.
Het zou natuurlijk veel leuker zijn om met de Dufours 34 tegen elkaar te zeilen en niet in totaal verschillende klassen.
Misschien is het wel aardig om van het zomer met de Dufours 34 op de Grevelingen een happening te organiseren, Zelf lig ik in Den Osse daar ligt de Mixed Emotion ook. Ik Herkingen ligt er ook 1 en zover ik weet de 2 hierboven in de Grevelingencup varende 34 ers.
Succes in de wedstrijden.
Vriendelijke groet
Rob a/b “Zoute Zoen”

Hoi 34P-ers,

Ik reageer wat laat, maar wij komen ook regelmatig op de Grevelingen met onze RAP, een 34PP. Als jullie van plan zijn om zo iets te organiseren, probeer ik zeker te komen. De Bon Vivant ligt in Strijensas en in Klundert en andere havens aan het Hollandsch Diep of Haringvliet zullen ook nog wel een paar 34P-ers liggen. eveneens aan de Oosterschelde.

Wijzelf organiseren op 27 juni vanuit Numansdorp met onze vereniging weer een recreatieve wedstrijd. Meer onder het mom om gezellig met elkaar en tegen elkaar te zeilen, met 's avonds een bbq, dan bloed fanatisme. Er vaart van alles mee, platbodems, Kalik 33, Dehler 34 (oude type), Winner 9.50, Jeanneau Aquila, Vander Stadt, Dehler 36 sq etc. Allemaal vakantie boten op zich, die af en toe eens een wedstrijdje willen varen (behalve de winner en de Dehler 36 sq)
Jullie kunnen ook daar aansluiten, als jullie willen. Laat het dan even weten.

Ciao,

Zou leuk zijn… Ik ben erover aan het denken deze zomer een keer richting Zeeland te gaan, van Wessel van der Werf (Zeilmakerij.com) begreep ik ook dat er ideeën bestaan om deze zomer een Dufourdag in het zuiden te houden. Als er veel 34-ers komen kunnen we een paar leuke wedstrijdjes tegen elkaar varen :sunglasses: Valt vast heel veel van elkaar te leren (naderhand aan de bar :smiley: )
Groet,
Menno

Vooral die bar, trekt me wel!
Lekker met elkaar zeilen is ook niet verkeerd.
Weet je iets meer over die Dufourdag?