Teakhout

Graag ontvang ik ervaringsgegevens en suggesties voor het leveren en aanbrengen van teakhout op het dek, de kuipvloer, zwemplatform, e.d. Wie leveren goede kwaliteit tegen een aanvaardbare prijs. Hoe zit het met de garanties en nazorg? Wie heeft er ervaring met Dorr, wie met Noordschans en Muiden?

Hoi Kees,
Waarom kies je bijvoorbeeld niet voor Flexiteek. Dat kan je op laten meten en dan wordt dat in 1 of eventueel meerdere grote mallen gelegd. Als je het niet weet, is het net echt, makkelijker te onderhouden, goedkoper etc. Ik ben er erg gecharmeerd van.
Ik weet wel dat in Kortgene via Rob de Groot van Zeeland Yachting (www.dufour.nl) een blauwe Dufour 36 Classic, Par Blue, voorzien is van een teakdek. Dat zag er heel mooi uit. Wat het toen gekost heeft, weet ik niet precies, maar dat kan je wel navragen. De Par Blue ligt in Port Zeland?, bijna recht tegenover het havenkantoor.
Ciao,

In Muiden hebben ze voor mij deze zomer teak op de kuipvloer gelegd. Ziet er heel mooi uit. Ze zouden het eerst bij de fabriek bestellen en dan erin leggen maar dit duurde te lang en Frankrijk werkte blijkbaar niet goed mee.
Vervolgens hebben ze zelf de vloerpanelen buiten de boot gemaakt. Deze hebben ze er ingeplakt. Zit perfect en ziet er zoveel mooier uit dan de witte plastic vloer die er altijd vies uitziet. Ben er heel gelukkig mee. Ze hebben het erg mooi gedaan en mooi afgewerkt.
Gr
Nick

Ha Hans,
Bedankt voor je suggesties. Flexiteek is inderdaad het overwegen waard. Muiden geeft te kennen dat zij geen teak kunnen leggen en verwijzen door naar Noordschans. Wat Noordschans betreft: zij hebben momenteel geen capaciteit om het teak aan te brengen. Ik ga nu ook bij Rob de Groot informeren.

Ha Nick,
Muiden verwijst mij voor een teakdek door naar Noordschans. Ik ga nu ook informeren bij Rob de Groot en Dorr (in Lemmer).
Ik heb gehoord dat de prijs van teak geleverd en gelegd tussen de ? 800 en ? 950 excl BTW kost. Kan dat kloppen?

Kees,
Voor Flexiteek kan je kijken op www.flexiteek.nl. In Bruinisse en Gouda heb je een dealer. Flexiteek is ? 200 - 300 goedkoper.
Bij Noordschans zijn ze met een grote verbouwing, renovatie bezig. Ziet er goed uit, maar duurt nog wel even.
Ciao,

ik heb verleden jaar flexiteek in de kuip, bij de opstap naar de kajuit, en op het zwemplateau laten leggen door dat bedrijf uit bruinisse, is naar mijn idee het mooiste alternatief voor teak, goed antislip, en als het streperig wordt of smerig na een paar jaar kun je het opschuren met een grove korrel schuurpapier, er komt dan een luciferdoosje vol kunstof af en het is weer als nieuw.
kostprijs toen volgens mij 1400 euro maar als iemand het echt wil weten zoek ik dat nog wel even op, ook komen bekijken is mogelijk

Foto Richard?
Heb je mallen gebruikt of hebben ze vanaf de rol het er op gezet?
Volgens mij is het eventueel ook relatief makkelijk zelf te doen?
Ciao,

is een hele klus omdat ze niet aleen recht toe recht aan gewerkt hebben maar er ahw een lijst rond gezet hebben, de kuip is nog een keer over gedaan omdat er bbels onder zaten(lijm niet goed genoeg uitgesmeerd, en te weinig gewicht erop voor de hechting.
Het bedrijf is op de boot gewwest om de mallen zelf te maken, heeft ook hun voorkeur

Ik heb onlangs een flexiteek dealer gebeld om een prijsopgave voor het leggen van flexiteek op de kuipvloerm, kuipbank, opstap naar kajuit en zwemplateau vann een Dufour 30.
De prijs kwam uit op 3.100 Euro.
Materiaal 650 Euro per m2. Hij dacht ongeveer 3m2
arbeidsloon (2,5) a 1.180 euro
Volgens leverancier moet boot uit het water en moet binnen geplakt worden, omdat anders het risico bestaat dat de kunststoflaag niet goed hecht of loslaat.
Ik vind deze prijs wel erg hoog. Hebben jullie goedkopere adressen (graag rondom ijsselmeer).

Ewald,
Dit is ook wel erg duur. Je kan het ook zelf leggen. Als je de mallen zelf maakt en bijvoorbeeld op een mooie warme dag, boven de 15*C, dan is het goed zelf te doen. In Gouda zit ook een filiaal, die je zo kan adviseren.
Ciao,