teakdek dufour 38 classic

Hallo,
Weer wat nieuws. Nu zie ik een aantal zilverkleurige spijkerkopjes op mijn teak dek. Ik dacht eerst nog dat het stukjes soldeer tin waren. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Zijn het niet stukjes granaatscherven, dat kan met teak uit Burma.

Bedankt Leo,
Weet jij misschien ook hoelang de voorstag is van een Dufour 38 classic uit 2003? Onze boot ligt namelijk in Frankrijk en we willen een genuahoes meenemen als we in april ernaar toegaan. Zal ik meteen onderzoeken of het inderdaad scherfjes zijn.
 
Gr.
 
Han Verbrugge

Neem contact op met Wessel van de Werf van www.zeilmakerij.com hij heeft veel genua hoezen gemaakt voor de 38 classic. Of stel je vraag bij de 38 zeilers op dit forum.

De vraag had ik al op het forum geplaatst maar niemand die hier op reageerde. Heb inmiddels een mail naar Wessel gestuurd en wacht zijnn  antwoord evven af.
Alvast bedankt!
Gr.
 
Han Verbrugge

In de walstroominstallatie van mijn dufour 38 classic van 2001 , zit een gecombineerde zekering van 16 am en aardlekschakelaar van het merk BACO.Deze is stuk en ik ben opzoek naar een nieuwe.Bij navraag bij dufour in Noordschans konden ze me niet helpen , toch raar want bij mijn weten zit dit ding toch ook behalve in de 38 ook in een 34 en 36 dufour.
Bij navraag blijkt echter dit apparaat uit de handel genomen te zijn,en moet er al snel een ander type in wt natuurlijk weer niet helemaal past.
Vraag; wie heet toevallig dit type aardlekschakelaar over ?
Of wie weet wat een redelijk alternatief is??

Ruud,
Plaats dit even als een nieuw bericht. Nu denken mensen als ze het overzicht zien, dat het over een teakdek gaat. Daardoor krijg je ook minder antwoorden, waarschijnlijk. Piet van de Marapossa weet veel van elektriciteit e.d., dus misschien weet hij het wel.
Ciao,