Te Koop: DUFOUR 32 CLASSIC

Beste collega-Dufourzeilers,
ik ben nu 10 jaar de tevreden eigenaar en schipper van een DC32. Het schip was al royaal uitgerust toen ik haar in augustus 2001 (nieuw) kocht, maar in de loop van de jaren heb ik veel investeringen gedaan die het zeilen met en het verblijf op het schip gemakkelijker, veiliger en comfortabeler maken. Zoals: heteluchtkachel, vuilwatertank, boegschroef, lazysack, cruising spi, genuaboorm, keerfok, reserve-anker, drijfanker, radar/kaartplotter en zonnepaneel. Daarnaast gangbare zaken als marifoon (vast en handheld), GPS, radio/CD-speler, 2-pits cardanisch gasstel/ovencombinatie, longlife gasslang, uitstekend werkende koelkast, extra landvasten, reddingvesten,
9 stootwillen, etc.
Schip en motor zijn altijd goed onderhouden (romp onder en boven water en dek+kajuit elke jaar door mijzelf, motor meestal door Volvo Penta dealer Van Swaay in Bruinisse), heeft altijd op zoet water gelegen afgezien van elk jaar een tochtje over zee of naar de Grevelingen en is goed met een kleine bemanning (ook solo) te varen, maar groot genoeg voor maximaal 6 opvarenden.
Hoewel ik zeer verknocht ben aan het schip, valt het mij ieder jaar moeilijker om het onderhoud te plegen, maar ook om voldoende tijd vrij te maken om voor langere tijd aan boord te zijn. We hebben een prachtige ligplaats (De Batterij in Willemstad) waar we ook zonder verre tochten te ondernemen graag verblijven. Maar op een gegeven moment moet je accepteren dat je niet meer in staat bent om er - in verhouding tot de kosten die je er aan hebt - voldoende van te genieten.
Ik wil het schip niet te koop zetten, maar als er iemand echt geïnteresseerd is en er nog jaren plezier van wil hebben, ben ik graag bereid om het schip tegen een redelijk prijs aan haar of hem (of beiden) te verkopen.
Mochten jullie interesse hebben, of een keer naar het schip willen komen kijken, dan lees (BJDouwes@gmail.com) of hoor (0654914580) ik dat graag van jullie. Met vriendelijke groet, Jan Douwes.