Stuurautomaat

Beste lezers,
 
Ik ben van plan een stuurautomaat te monteren (autohelm 2000) op mijn Dufour. Wie heeft hier ervaring mee? Wat is de beste plaats? En welke hulpstukjes moet ik eventueel bijbestellen? Wat is een goede manier om de electrakabels te verbinden met de accu? Alle input is welkom.

Beste Ren?,
Ik heb mijn Autohelm 800 zo ongeveer op 2/3 van de lengte van de (neem ik aan oorspronkelijke) helmstok gemonteerd, althans dat was al zo toen ik mijn 2800 kocht. Omdat ik geen stekkers in de kuip wil hebben heb ik een lange voedingskabel die ik in de kajuit aansluit op een stekker. Als je een nieuwe stuurautomaat hebt gekocht, zullen daar overigens wel aanwijzingen bij zitten. Als je wel een stekker in de kuip wilt, dan ga je onder de kuip dus binnendoor naar je schakelpaneel. Succes ermee!

 Hallo Jan,
 
Bedankt voor je reactie. Het gaat mij met name om een slimme oplossing voor de inbouwbus in de kuip. Hoe is dat bij jou? Ik heb wel een voorbeeld in de haven gezien, waarbij de bus was vastgezet op de teakhouten zitting in de kuip. Die heb ik ook, maar die is niet voldoende dik om de bus te plaatsen. Ik wil (nu nog) niet gelijk de boor zetten in mijn bank om een gat te boren en daarin de bus te verlijmen. Met betrekking tot de aanhechting van automaat op de helmstok: mijn helmstok verlenger zit hierbij in de weg.
groet,

hallo rene .
ikzelf heb de st 1000 en heb de bus in de teakhoute zitting geboord en vastgelijnd de zitting zelf heb ik ook vastgezet met 4 parkers anders drukt de stuurautomaat de zitting van zijn plaats.
de pen op de helmstok kan je wel plaatsen als je de helmstok verlenger aan de onderkant van de helmstok plaatst.
als je de stuurautomaat nieuw koop zit er een beschrijving bij met de exacte maten waar je de gaten moet boren voor de bus en de pen .
de electra aansluiting kan je in het achterschot plaatsen onder de helmstok hierbij kan je komen door het houte schot weg te halen wat achterin de honden kooi zit en de kabel kan je zo naar het zekeringpaneel leggen en aansluiten daar.
succes ronron280039265,9353935185