stuurautomaat

Bij de keuring bleek onze nieuwe cl 32 voorzien van een ST 1000 stuurautomaat.Dat is volgens mij zodanig te licht dat het ding misschien niet eens goed werkt. Heeft iemand hier ervaring met een dergelijk apparaat op een 32? Volgende vraag is of er mensen zijn met ervaring met een ST 2000 op de 32. Er zou volgens mij bij voorkeur een ST 4000 op moeten, maar dat gaat niet zomaar omdat de steek anders is en er een separate bediening geinstalleerd moet worden. Liever simpel, zodoende mijn vraag. We gebruiken de stuurautomaat we op onze huidige boot alleen bij lichter weer. Er hoeft dus geen stormoverleving mee bedreven te kunnen worden.

Peter,

Wij hebben de ST2000 op de 32cl. zitten, werkt prima, alleen boven bft 6, kan de
stuurautomaat het niet bijhouden.
Bij lichtweer is het dus een prima apparaat.

Hans

OK, bedankt Hans. Ik zal sowieso de ST 1000 eens proberen, maar zal snel op een 2000 overgaan. Dat is prettig, want die kun je er volgens mij zo opzetten. Het hoeft ook niet bij zwaar weer. De automaat zit er bij ons bij licht weer vaak op: Om in de rechterhand een kopje koffie te houden en links een koekje Peter S.38993,9180324074