Iemand ervaring met de aanleg van
een Raymarine Ev-200 stuurautomaat
in een Dufour 36 classic met 2 hutten?
? Wat zijn de belangrijkste aanpassingen?
Goedemorgen,
Je zal iets meer informatie moeten geven omtrent je actuator welke het roer gaat bedienen. Zit deze aan het stuurwiel of direct op het kwadrant van het roer.
Als dat zo is zal je een aangrijpingspunt moeten creëren waar deze op de boot aan vast komt. Mail me je nummer maar op info@hulpaanboord.nl
Had niet goed gelezen. Raymarine, onderdeks.
Het belangrijkste is dat je een stevige basis in je boot maakt voor je actuator ( apparaat dat je roer gaat bedienen). Ook daar komt de opnemer die de terug melding gaat doen aan vast. Ik heb zelf een houden basis een de romp in gelamineerd tegen de romp. Daar kun je dan eenvoudig op verder bouwen. De basis die je maakt moet wel stevig genoeg zijn, komen best grote krachten op.
Hallo,
Dank voor je bericht.
Het gaat om een ve 200 met een zware en grote drive. Ik kom ook tot de conclusie dat ie het beste omgekeerd tegen het plafond gemonteerd zou moeten worden, zodat ie horizontaal aangrijpt op de dwarsarm van de roerkoning. Nog zien of de hoek die het maakt niet groter is dan 5 graden…
Anders moet ie dwars gemonteerd worden.
Dan zal er een houten constructie tegen het plafond gelamineerd kunnen worden. Maar houdt dat?
Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn!
Als je een mailtje stuurt naar fransvangurp@planet.nl zal ik je mn telefoonnummer mailen, dat gaat wat makkelijker.
Groet,
Frans van Gurp