stuur automaat

weet iemand waar ik ergens een hydrovane op mijn boot kan laten zetten?

Dat kan dan moet je hem echter niet in het midden (zwemtrap probleem) maar daarnaast plaatsen.

Is echter verre van ideaal, zie de intl dufour site , waar de sitebeheerder Michael Boe er een posting over heeft gedaan.
Hij heeft op deze manier een windvaan geinstalleerd voordat hij een jaartje carieb had gedaan. Ding nauwelijks gebruikt daar de elektrische stuurautomaat veel accurater stuurde. Bij juiste trim valt het stroomgebruikm van de automaat mee. de vaan zorgt wanneer hij uit het midden geplaatst is voor een ongewenste slingerende koers.
zie : boefamily.dk/dufour/viewtopic.php?t=10.

succes

Chara duf 385 gl

Dat kan dan moet je hem echter niet in het midden (zwemtrap probleem) maar daarnaast plaatsen.

Is echter verre van ideaal, zie de intl dufour site , waar de sitebeheerder Michael Boe er een posting over heeft gedaan.
Hij heeft op deze manier een windvaan geinstalleerd voordat hij een jaartje carieb had gedaan. Ding nauwelijks gebruikt daar de elektrische stuurautomaat veel accurater stuurde. Bij juiste trim valt het stroomgebruikm van de automaat mee. de vaan zorgt wanneer hij uit het midden geplaatst is voor een ongewenste slingerende koers.
zie : boefamily.dk/dufour/viewtopic.php?t=10.

succes

Chara duf 385 gl

bedankt voor de reaktie
ik weet dat de elektronische automaat niet zo heel veel stroom verbruikt en ook nauwkeuriger stuurt
maar als je stroom uitval heb om wat voor reden dan ook en je heb nog een week te gaan dan is zo een hydrovane toch wel erg handig

hydrovane zit er op aan stuurboord kant
ik laat wel weten of ie voldoet

hydrovane zit er op aan stuurboord kant
ik laat wel weten of ie voldoet

hydrovane zit aan de bakboord zijde uit het midden gevaren met circa 20 knp wind van bakboord roer kwam niet uit het water en stuurde behoorlijk noukeurig ik heb nog niet voor de wind gevaren
ik vertrek dit weekend voor een maand of 3/4 ik laat wel weten of stuurautomaat voldoet
maar eerste indruk is goed

hydrovane zit aan de bakboord zijde uit het midden gevaren met circa 20 knp wind van bakboord roer kwam niet uit het water en stuurde behoorlijk noukeurig ik heb nog niet voor de wind gevaren
ik vertrek dit weekend voor een maand of 3/4 ik laat wel weten of stuurautomaat voldoet
maar eerste indruk is goed

hydrovane zit aan de bakboord zijde uit het midden gevaren met circa 20 knp wind van bakboord roer kwam niet uit het water en stuurde behoorlijk noukeurig ik heb nog niet voor de wind gevaren
ik vertrek dit weekend voor een maand of 3/4 ik laat wel weten of stuurautomaat voldoet
maar eerste indruk is goed

verschillende keren gebruikt nu 50 mijl voor de wind gevaren geen probleem moet wel redelijk wat wind staan anders is het niks .stuurt redelijk noukeurig .nog een voordeel is dat je een extra roer(reserve)hebt.jammer is dat je roer niet omhoog kan doen of zoiets je moet ff railing over om het lostemaken en naar binnen te halen.het is namelijk lastig moteren en manoevreren met roertje er aan

1 like