Hallo Dufourvaarders,Ik heb een dufour 2800 en ben van plan de stopkabel uit de kajuit naar de de kuip te verplaatsen.
Omdat ik solo zeil is dit denk ik een goede actie, want dan hoef je niet steeds de kajuit in te gaan om de motor te stoppen.
Mijn vraag: heeft iemand ervaring met het verplaatsen of tips e.d.
Groeten Erwin.Beste mensen,
Excuus voor mijn late reactie.
De stopkabel zit erop…
om de webruimte
van dit forum te ontlasten heb ik een blog aangemaakt, waar wat
informatie staat wb het verplaatsen van de stopkabel.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Vriendelijke groet Erwin
debootvan.kapteined.nl
Jonas39805,952025463
…even een reactie op m`n (hier boven) geplaatste bericht:
Stopkabel is inmiddels naar de kuip verplaatst…al eerder het contactslot. Een grote verbetering!
Erwin.
Jonas39681,4714583333
Hallo Erwin , hoe heb je het contactslot verplaatst?
Heb je daar ook een foto van? Wij willen het contactslot ook verplaatsen naar buiten . Heb je een kastje gemaakt of zo?
Groet Rein
Hallo Erwin,
Ik heb hier ook belangstelling voor!
Hoi Erwin,
Als niewe Dufour 2800 zeiler ben ik ook wel geintereseerd hoe je dit hebt aangepakt. Alle info is dus welkom.
Aangezien onze stop knop de neiging heeft langzaam ‘naar buiten te kruipen’ zal ik toch iets moeten gaan doen
Egbert Eg+Ing39701,918599537
Beste Erwin,
Als eigenaar van een D2800 ben ik eveneens ge?nteresseerd in een foto van de resultaten van de verplaatsing van stopkabel en contactslot. Alvast dank.
Hallo,
ik zie dat het laatste bericht al weer een tijdje gelden is, Ook ik ben benieuwd naar je oplossing. vooral voor het alleen varen lijkt het me erg handig om voor het starten en stoppen niet naar binnen de hoeven gaan.
gr,
Marty
"SIMETRIS"
Jonas39805,9453009259
Beste Erwin,
Ziet er goed uit en het zal zeker handig zijn. Begrijp ik goed dat je de motor nu zowel binnen als buiten kunt starten? Alle overige verbeteringen aan jouw D2800 zijn trouwens ook interessant. Mooie oplossing voor het boeganker, etc. Lig je aan het IJsselmeer? Zo ja, dan zou ik graag een keer komen kijken.