Snelle boot die 34PP

Voor alle 34 liefhebbers,
kijk eens op zeilmakerij.com
zo moet het dus.
Gr.
Bas (helaas nog geen 34 eigenaar)
 

Hoi Bas,
Inderdaad snel bootje. Prima van die mannen gedaan.
Wat niet is, kan nog komen.
De Zeilmakerij.com is een race uitvoering van de ‘gewone’ 34, volgens mij. Er zit o.a. geen achterklep in, er zijn diverse extra verstevigingen doorgevoerd, hogere mast e.d.
Ik zag op de foto’s dat ze zelfs de klep op de stuurstand, achter het stuurwiel haden verwijderd. Allemaal gewicht! Binnen zal ook wel niet veel meer zitten?!
Ciao,

Hoi al eens zonder de spiegelafsluiting gevaren, erg leuk hoor zeker het kontakt met het water en vlug erin als je zin hebt in een zwempartij, ik heb dit voorjaar in epoxy en platform gemaakt en boven op met teak bekleed zodat de kont proper afgewerkt en mooi is en vooral open.
Groeten.

Er is ook een standaard lage spiegelafsluiting in de handel. Vorig jaar lag er een nieuwe 34 op de Hiswa die dit had. Lijkt mij logisch dat dit als los onderdeel ook leverbaar is voor de liefhebber.
Overigens is de Zeilmakerij een standaard 34PP waaraan door Wessel wel wat aanpassingen zijn gedaan voor trim e.d. (volgens mij bijv extra lieren). Als het goed is zit er nog steeds een standaard interieur in, je mag volgens ORC/IRC klasse regels niet zomaar een interieur strippen. Je kan wel creatief van alles aanpassen zoals dunnere kussens, lichtere vloerdelen, een minimale tafel etc. maar van alles eruit slopen mag niet zomaar. Voorzover ik weet is niks van dit alles gedaan met de Zeilmakerij. Wel een super setje zeilen en vooral goed varen/trimmen .
Menno

Hoi Willy,
Heb je geen foto’s van je open spiegel?
En inderdaad helemaal strippen mag niet, maar wel enige ‘verlichtingen’ mag je wel doorvoeren. Menno, je site is weer mooi geworden en ik zag de aanpassingen in de ratings, gunstig voor je, volgens mij?
Ciao,

een beetje laat maar toch nog een foto van mijn zelfgemaakte spiegel

Willy,
Dat ziet er profi uit? Maar heb je geen problemen met het achter je stuurwiel staan, dat je achteruit stapt of valt?
Je hebt ook een extra steuntje gemaakt onder het wegneembare plateau. Was dit anders te zwak?
Ik vind de zitting van de dichte spiegel vrij zwak. Ik zit er aan te denken daar een balkje of strongplank onder te lamineren, zodat het bankje / zitting niet meer doorbuigt.
Ciao,
 

Achter het stuurwiel is geen enkel probleem, integendeel als de spiegel erin staat houd je rekening met de spiegel ,je kan immers niet verder ,en toen zette ik mijn voet wel eens te ver achteruit en misstapte, nu ben je heel vlug gewoon dat er een trapje lager is en heb er tot nu toe nog geen probleem mee gehad,en toch al gevaren met veel wind gisteren nog waren er op de Oosterschelde op een bepaald moment vlagen tot 29n, dat steuntje onder het plateau is gemaakt omdat het plateau wel eens durfde te kantelen als je er achterop ging staan, ook schoof dit wel eens naar voren tegen het stuurwiel  als je je voeten schrap zet tegen de schuine kanten op het plateau, nu ligt alles stevig.
 
Nog veel zeilplezier Willy
 

Ik zie trouwens dat jullie teak anders is gelegd als bij ons. Wij hebben lijfhouten rondom. Maakt niet uit, maar was even een constatering.
Ciao,