Slot deur Dufour 32 classic kapot

Het slot van mijn deur naar de voorpunt werkt niet goed meer. Het lijkt dat een veer binnen in het slot kapot is. Om de zaak te demonteren moet je eerst de klink verwijderen. Die zit vast met een pin door de klink. Hoe krijg je die eruit? Iemand ervaring?


Update, ik heb de fabrikant een mailtje gestuurd met vragen over de pin. Deze is conisch en moet van onder naar boven eruit getikt worden. Dat is gelukt. En wat ik al dacht, de veer die de ‘schoot’ naar buiten drukt is gebroken. Ik ga kijken of deze veren nog te leveren zijn. Anders zelf namaken. Ik wil er in ieder geval drie proberen te krijgen omdat de andere sloten na 25 jaar ook dit probleem kunnen krijgen. De fabrikant is F.lli Razeto & Casareto https://www.razetocasareto.com Ik kreeg ondanks de vakantie snel een antwoord (zelfs met excuses


dat het langer duurde vanwege de vakantie).

1 like

Het slot van de boot is gerepareerd. Eerst provisorisch met een oude veer. Daarna RVS verendraad gekocht bij ……. de hengelsport winkel . Nieuwe veer gemaakt. De originele zijn waarschijnlijk duur, ik zag een simpele veer van een soortgelijk slot van een Bavaria voor €30-