Simmer goes Sweden

Forumisten,
ik reis dit weekend (zondagavond) af richting Zweden met ons schip. Na 1 week stapt mijn gezin in Cuxhaven ook aan boord. Ik zal sporadisch een verslag plaatsen hier waar we uithangen en welke rots weer voorzien is van een vleugje hollandse anti-fouling.
Globaal is het reisschema om de maanden mei en juni in denemarken en, met name, oostkust Zweden door te brengen om vervolgens in drie weken via het Gotakanaal (de divorce-channel) door Zweden heen te gaan en daarna vanaf Gothenburg nog 3-4 weken te hebben om huiswaarts te komen. Half augustus is de deadline om weer terug te zijn.
Vooralsnog beperk ik mij jullie allen alvast een goede zomer toe te wensen; de weerkaarten op wetter3.de zien er vooralsnog veelbelovend uit…
 
 

ik wens je goede vaart
ik vertrek 17 juni naar denemarken voor 5weken
als ik in een dappere bui ben (ligt aan de weersomstandigheden) ga ik rechtsreeks naar tyboron anders via het kielerkanaal
ik wens je goede vaart en mischien komen we elkaar ergens tegen in denemarken
 
gr jan

wellicht, dat zou dan eind juli somewhere in denmark moeten zijn. hoe heet je schip ook al weer?

naam van mijn schip is de    roerdomp
i hou de site wel in de gaten als ik in de buurt ben
stuur ik wel een email

Erik,
Een mooie en voorspoedige reis toegewenst, het ziet er deze week al prima uit. Als het ons gegund is gaan we deze zomer nog naar Denemarken, (nog) niet met een boot, maar huren we er daar wel wat voor een weekje. We houden je wel op de hoogte zodra Hans gaat varen uit Enkhuizen. Ik denk dat Messink de landvasten los gaat snijden volgende week.

Erik,
Wij wensen jullie een zeer goede reis en veel plezier. Doe maar goed verslag van de reis, want wij willen daar ook nog eens naar toe. Voorlopig hebben we alleen nog niet zoveel tijd als jullie.
Ciao,

forumisten, je houdt het niet voo mogelijk hoe druk het is om vier maanden niks te doen, namelijk alleen te varen (met drie kleuters erbij aan boord, dat dan weer wel). we liggen kort en goed nu in midden zweden en voor zweden, en denmarken geldt, wat een prima vaargebieden zijn dat zeg. de nederlandse kust is wat dat betreft saai, kort, druk en zwaar (qua weer). ik hou het kort, we hebben een weblog maar dat hou ik in zoverre prive dat indien je dat wilt lezen je even een privebericht moet zenden; dan geef ik je het adres en paswoord. Oh, nog een observatie: de duitsers varen aan de kust in mooie degelijke schepen (geen bavs dus, zal wel weer iets typisch nederlands zijn net als een opel), en de zweden houden het klein, veel weekendcruisers (omdat 20% van de bevolking een vakantiehuis heeft ipv een dikke boot). blij dus dat ze bijna geen lixboxen gebruiken, wij passen er bijna nooit in. groet
erik

Hoi Erik,
Goed weer eens van jullie te horen. Goede en leuke ervaring, zo te horen. Als jullie terug zijn, dan willen we het gehele verslag wel op de site zien. Veel plezier nog en becarefull!
Ciao,