Simmer (dufour 385)

Ik, Erik, Neeltje en onze drie kinderen Roos (5), Jet (4) en Fien (1,5) varen sinds begin 2005 met onze 385 vanuit Noordschans. Vanaf april 2006 hebben we Stad a/h Haringvliet als thuisbasis. Afgelopen zomer zijn we via de noordzee richting Vlieland gevaren en dat gaan we deze zomer waarschijnlijk weer doen. In de planning is om om zomer 2007 4 maanden richting scandinavie te varen (danwel de mid.zee maar daar zijn we nog niet uit). Om het schip daarvoor uitgerust te krijgen zal het thema dit jaar weer zijn sparen en uitgeven…
Cu on sea!

 kritische bemanning 
2006-01-06_111442_kritisch.jpg

Erik,
Welkom bij de club. Wij varen ook regelmatig op het Harinvliet of Hollandsch Diep en natuurlijk de Zeeuwse wateren.
CU,

Hallo. Als ik goed lees hebben jullie Fien ongeveer tegelijkertijd gekregen als jullie 385. Mijn 385 is onlangs in Noordschans afgeleverd en wordt binnenkort afgebouwd.
Een reisje Vlieland met jullie gezin is goed te doen. En Vlieland is voor volwassenen en kinderen een eldorado. Net als Terschelling. Komende zomer Scandinavie moet een fantastische belevenis zijn. Zelf ben ik afgelopen september meegevaren via het Noordzee-Oostzee Kanaal naar Kiel. Gekomen tot Laboe. Prachtig weer, brandschoon water en een aangename omgeving. Een piepkleine ervaring, een kleine aanraking met een andere wereld.
Komende zomer, juni 2007, wil ik met Astrid naar Wight varen. Ook schitterend, een stuk drukker, maar fraaie zomers en mooie omgeving.  De Solent is ook een interessant vaargebied. Prima om eerst ervaring op te doen alvoren de Kanaaleilanden te bevaren.
Hoop je tegen te komen op het Haringvliet als we een weekendje Stellendam gaan doen.
Mvg,    Hans en Astrid 
 

hans, welkom, we komen elkaar wel tegen (blauwe kei gaat je schip heten begreep ik?). Wadden was ook in 2006 weer prima, en half april vertrekken we richting denemarken. Ik ben van plan af en toe een bijdrage cq update te plaatsen op dit forum over de tocht; anders doe ik dit wel in het najaar als we terug zijn. Ik heb erg zin in denemarken, en met name, zweden, het is een ultiem scharrelgebied (drie ankers mee :slight_smile:). Hilarisch als je voor het eerst de kaarten van het scherengebied ziet, wat ondieptes, eilanden, rotsen etc betreft…