Schadeherstel

Beste dufourvaarders,
Eind augustus lagen wij afgemeerd aan 1 van de steigertjes van het eiland “Archipel” in het Grevelingenmeer. Genietend van het heerlijke weer werd ik opgeschrikt door een motosailor waarvan de schipper het niet meer in de hand had. Ondanks mijn uitersre poging met mijn volle gewicht (100kg) af te houden kon ik niet voorkomen dat ik geramd werd en een heel vervelende schade onstond: De alu-voetlijst van onze 36 CL verbogen en gescheurd.

Zijaanzicht

Bovenaanzicht
Kortom verzekeringswerk. Vorig weekend de boot naar Van de Rest Nautic in Kats gebracht en dit weekend weer opgehaald. De volledige bakboord voetlijst van de middenbolder tot het boegbeslag zeer vakkundig vervangen. Overigens zijn al dit soort zaken als alu beslag van Goiot uit Frankrijk goiot.com/ en nog gewoon te koop. 
 
2008-09-27_201450_DSC00271.JPG
2008-09-27_201530_DSC00273.JPG

Hoi Martin,
Altijd lastig schade, je bent er een tijd mee bezig en je bent ook nog je boot een tijdje kwijt. Hoe ben je bij de Rest Nautic terecht gekomen?
Ciao,

Hi Hans,
IK was ook niet uit mezelf op vd Rest gekomen. Mijn verzekeraar (Datacombinatie H’sluis) wees me erop en vertelde dat ze er heel goede ervaringen mee heben. Ik kende Van de Rest alleen als werf van de Piewiet-jachten. De achtergrond is ook dat vd Rest een offerte afgeeft op basis van fixed-price wat veel bedrijven niet doen. Verzekeraars hebben dat liever dan de open eindjes op basis van nacalculatie. Zelf heb ik ook goede ervaring met van Zwaaij in Bruinisse, maar die geven geen vaste offertes af. Overigens viel het allemaal mee vorig weekend gebracht met mooi weer en afgelopen weekend weer opgehaald, alleen wel een gedoe met auto’s om naar Kats en terug te komen.
gr. Martin(ique)martinique39722,3839930556

Hoi Martin,
Ok?, goede tip. Ik heb met Van Zwaaij ook goede ervaringen. Dat viel mee 1 weekje. Jij hebt in ieder geval weer een mooie nieuwe voetlijst.
Ciao,