sappel watermeter dufour 36 classic

beste leden,
Inmiddels heb ik per e:mail bericht ontvangen van Sappel, die mijn vragen weer doorgestuurd hadden naar Hydrometer GmbH te Ansbach-Germany. Het antwoord is: Please be informed that the battery of the Pulsar cannot be replaced! The standard lifetime is approximately 15 years.
Voor mij geldt dus dat ik pech heb gehad er er verder niets aan te doen is, anders dan vervanging van de gehele meter. Hopelijk krijgen andere Dufourzeilers dit plobleem voorlopig nog niet.
Groeten van Evert Hummelen.
 

Evert,
Maak je waterfilter eens goed schoon, waarschijnlijk werkt hij dan weer. Zie oude postings hierover.

Hallo Evert,
Ben benieuwd of en hoe het afgelopen is met de watermeter. De meter in de toiletruimte is heel simpel gangbaar te maken. Dit heb ik al eens gemeld op het forum. Ik neem aan dat het de meter op het schakelpaneel is, welke de geest heeft gegeven. Dit is namelijk bij mij  het geval. De meter krijgt in nog wel een stroomimpuls, wanneer er water getapt wordt, maar geeft geen verbruikte liters meer aan. Hoor graag of en hoe jij dit hebt opgelost cq verholpen.
Koos
BonBini